Photo ofArenys de Munt - Pantà de Sau - Arenys de Munt (per Breda Arbúcies i Coll de Revell) Photo ofArenys de Munt - Pantà de Sau - Arenys de Munt (per Breda Arbúcies i Coll de Revell) Photo ofArenys de Munt - Pantà de Sau - Arenys de Munt (per Breda Arbúcies i Coll de Revell)

April 7, 2018
April 2018

near Arenys de Munt, Catalunya (España)

Sortida d’Arenys de Munt fins al pantà de Sau, passant per Breda, Arbúcies, Coll de Revell, Els Cortals, Malafogassa, Sant Romà de Sau i arribada al pantà. Tornem gairebé pel mateix lloc, excepte un tram que passem pel Coll del Buc i Espinelves, per tornar al Coll de Revell i desfer el camí d’anada. Cap tram de la sortida té cap port considerable però hi ha molta estona de trencacames que et perjudiquen tant a l‘anada com a la tornada. Surt un desnivell de més de 2.500 sense cap port de 1a. Per tant, hi ha moments que no quadra la cosa, doncs sembla que estiguem tot el dia pujant. Al final amb 150 km a les cames, l’última pujada a Collsacreu semblava un port de categoria especial, jo no anava ni enrere.
Des de la sortida d’Arbúcies, quan agafem la carretera cap al Coll de Revell i fins al Pantà de Sau, passem per carreteres que són una autèntica meravella pel ciclisme.
Hi ha un tram de carretera (o camí asfaltat) , que només te un carril pel trànsit, i que passa pel Pont de Malafogassa que sembla que entrem en una altra dimensió. És molt recomanable a tothom que li agradi pedalar.
Just fa un any també vam fer aquesta sortida, i vam tornar per Collformic (https://ca.wikiloc.com/rutes-bicicleta-de-carretera/arenys-de-munt-panta-de-sau-arenys-de-munt-17478241)
Avui feia un dia una mica lleig, semblava que plouria, però finalment no ens hem mullat. També ha anat bé que estigués “tapadot” com diria en Tomàs, perquè no hem patit calor. Hem patit, però per culpa de les 3 locomotores que ens marcaven el ritme (En Martí A., en David i en Marc) que juguen en una altra lliga, i ells fan la sortida amb nosaltres per estirar les cames. Com diu l’Alejandro, anar al darrera d’ells es converteix en una tortura, i segur que hi ha gent a la presó que han fet coses més lleus que ells tres; no s’immaginen el patiment que hem d’aguantar per seguir la seva roda la resta dels humans com en Santi, l’Alejandro o jo.
Passat Sant Sadurní d’Osormort, s’obre una plana on hi ha cavalls pasturant, i un estava ajagut al terra. Aleshores, en Marc, que avui celebrava el seu aniversari, ens ha explicat que quan un cavall o una vaca està ajagut al terra vol dir que es preveu pluja. Com diria en Dani parafrasejant Jordi de Sant Jordi “Tots jorns aprench e desaprench ensemps”
Per cert, avui en Dani no ha pogut venir perquè el tenim a Itàlia negociant un contracte amb la Bianchi perquè ens subministri maquines de la Passione Celeste per la propera temporada; segur que hagués gaudit de la sortida, doncs arribes amb la satisfacció d’haver donat tot el què tens i gaudit amb els companys de sortida d’un matí de ciclisme autèntic.

• Photo of Martí Anglas
    Martí Anglas Apr 7, 2018

Gran sortida amb molt bona companyia, un plaer pedalar al costat vostre.
    Sortida per carreteres poc transitades.
    Aquesta època del any és la millor per gaudir de la muntanya amb l’arribada de la primavera, tot i el fred que encara fa.
    Remarcar la modèstia del cronista un xic surrealista, el dia que entreni de debò i apreti un xic podrà fer un vermut a cada pujada.
    Recuperat Dani et trobem a faltar!!!

• Photo of Daniel Oro
    Daniel Oro Apr 8, 2018

Quina enveja de sortida! Llegint la crònica em sembla viure la etapa en directe. Quins cracks, en serio. 6,45 h, això son paraules majors! Tant de bó sigui capaç de seguir vos aviat la roda, encara que sigui de lluny