2023.06.03. - Brennbergi Bányászkocsmába

Photo of2023.06.03. - Brennbergi Bányászkocsmába Photo of2023.06.03. - Brennbergi Bányászkocsmába Photo of2023.06.03. - Brennbergi Bányászkocsmába

June 3, 2023
June 2023

near Lővérek, Győr-Moson-Sopron megye (Magyarország)

Görbehalomtelepnél igen kellemetlen emelkedő van, ami később "normálissá" válik. Sajnos a Brennbergbányára bevezető szakasz ismét durva, de legalább rövidebb és a kanyar után rögtön ott a kocsma. Csak szépelgésből Bányász Pince a firma, mert egyáltalán nem pince, hanem a templom földszintje! Nem tudom, van-e még hasonló templom-kocsma kombó a világon?!
Kb. 100 méterrel távolabb van a Sopronból feljáró autóbusz végállomása.
Nagyon jópofa elkerített játszóteret, füves teret csináltak a telep központi helyére. Ide gyakran átjárnak még az osztrák oldalon lévő Ilona-aknáról is.
SZámomra új a tér szélénél elhelyezett "kilométerkő" Brennberg 455 km felirattal. Német-osztráők részeken bizonyára több ilyen nevű földrajzi hely van, egynél mi si jártunk Regensburgtól keleti irányban, de az mintegy 100 km-el kisebb távolság innen.
Brennbergánya több elszórt településrészből áll, jellemzően valamely régebbi akna körül. Bányászmúzeumában már régen jártam.

PictographProvisioning Altitude 1,336 ft

Ami nem pince, hanem templom, az aljában kocsmával

PictographReligious site Altitude 1,333 ft

Ami nem pince, hanem templom, az aljában kocsmával. A templomhoz pár lépcsőn kell felsétálni a tornyos vég felől.

PictographPicnic Altitude 1,338 ft

Ami nem pince, hanem templom, az aljában kocsmával. a környékbeli telepek központi helye játszótérrel füves térrel.