2019.07.06. - Kelet-Mecsek - Ferde-vízesés

Photo of2019.07.06. - Kelet-Mecsek - Ferde-vízesés Photo of2019.07.06. - Kelet-Mecsek - Ferde-vízesés Photo of2019.07.06. - Kelet-Mecsek - Ferde-vízesés

July 7, 2019

near Magyaregregy, Baranya megye (Magyarország)

Kerékpáros és gyalogos túrát tettünk a Kelet-Mecsekben. Szállást Magyaregregyen a Rubinvölgyi Vendégházban foglaltunk.
Kisújbányáig akad emelkedő, a községbe egy nagyon rossz minőségű és felettébb meredek útszakasz visz le. Itt a biztonság kedvéért lefelé is toltuk, felfele meg pláne!
Elsődleges célunk a Ferde-vízesés volt, amit Kisújbánya felől szurdokvölgyben lehet elérni - többször a patakon átkelve. Kerékpárral nem járható! - egyébként is fokozottan védett természevédelmi terület!
Ezért Kisújbánya végénél hátrahagytuk a bicikliket és gyalog mentünk az óbányai Pisztrángos-tavakig.
Most nem volt sok víz a patakban, de így is vizes lehet a lábbeli. Egy rövid darabon a patakmeder hosszában haladtunk, csúszós köveken.
Visszafelé kerülővel mentünk Zobákpuszta érintésével. Kellemes, jórészt lejtős erdészeti útszakasz az árnyas lombok alatt. Zobákpusztától már forgalmas az út, önjelölt alkalmi autós és motoros "gyorsasági versenyzőkkel". Azért gond nem volt.

PictographWilderness hut Altitude 702 ft

Rubinvölgyi Vendégház

Kellemes és jó árú hely, bár étkezést nem tudnak adni, de főzősarkában hűtő, mikro, gáztűzhely ...stb. van.

PictographCar park Altitude 893 ft

Máré vára - elágazás parkoló

Máré-vára - 10:00 órától látogatható.

Elágazás Kisújbánya felé

PictographRisk Altitude 1,457 ft

meredek és rossz szakasz

Meredek és burkolatlan, nyomvájús szakasz.

Letérés a Ferde-vízesés és Óbánya felé

PictographWaterfall Altitude 1,273 ft

Ferde-vízesés

A szurdokvölgyben végig elcsúszott lemezek láthatók, melyeken a patak folyik. Ezen a ponton a lemezek ferdén vezetik alá, érdekes látványt nyújtva.