2018.08.19. - Erdei tekerés Telkibányára; Nagyhuta - Kishuta

Photo of2018.08.19. - Erdei tekerés Telkibányára; Nagyhuta - Kishuta Photo of2018.08.19. - Erdei tekerés Telkibányára; Nagyhuta - Kishuta Photo of2018.08.19. - Erdei tekerés Telkibányára; Nagyhuta - Kishuta

August 22, 2018

near Kemencepatak, Borsod-Abaúj-Zemplén megye (Magyarország)

Kőkaputól a Sárga jelzésen, erdei úton bicikliztünk át Telkibányára. A térkép egy helyen erős emelkedőt mutatott, ahol tolni kellett. Az erdészeti útszakasz végén vízátfolyásos, kellemetlen terep volt. Szembejövő sporttárs mondta, hogy neki kerékpárral járhatónak mesélték. Ez a mi trekkingünkre biztosan nem igaz, de ide hegyikerékpár való egyes szakaszokra mocsárjáró abronccsal, ha 35+ C-s szárazságban is ilyen.
Telkibánya és Bózsva között az úttest gyalázatos minőségű. leginkább még középre húzódva lehet tekerni. Töredezett, hatalmas kátyúk, amiket erdei szakaszon a fény- árnyék villódzás miatt csak későn lehet észrevenni. Kishuta - Nagyhuta között kiváló az út, de zsákfalu, csak erdei turistaúton lehet továbbmenni. A Zemplén-hegység térkép erdei kerékpárútjait erős fenntartással kell kezelni (nekünk legalábbis).

PictographRisk Altitude 1,375 ft
Photo ofDurván emelkedő szakasz, vízátfolyásokkal Photo ofDurván emelkedő szakasz, vízátfolyásokkal Photo ofDurván emelkedő szakasz, vízátfolyásokkal

Durván emelkedő szakasz, vízátfolyásokkal

Erre térkép alapján készültünk, de meglepett, hogy szárazságban is vízátfolyásos. Csak spéci hegyikerékpárral felkészültek bírhatnak vele. Muszáj volt tolni, így is nagyon megizzadtunk

PictographMonument Altitude 1,030 ft

Középkori duzzasztó romja

Meglepően méretes építmény. A 1,5 m vastag falat az 1920-s évek elején felhőszakadás rombolta le. A kis patak méretét elnézve ez hihetetlen!

PictographPhoto Altitude 919 ft

Telkibánya

Rendezett község, szálláshelyekkel, múzeummal. Az úttest a helységnévtáblák között jó, kívül gyalázatos.

PictographProvisioning Altitude 538 ft

Kisvasúti megálló és kocsma a kőkapui elágazásnál

Bármi is volt a táblára kiírva, a nyitvatartás 10-12; 14-20 óra között van érvényben. belefutottunk a szünetbe, tulajdonképp ez is belejátszott, hogy feltekertünk Nagyhutára. A 37+ C-s melegben kellett a folyadék és ásványianyag pótlás. Hideg csapolt sör, jó árak.