2017.06-24. - Ájfalucska - Szádelő

June 25, 2017

near Gyu”rmajor, Košický (Slovenská republika)

Az 50.sz. főút menti panzióból kerékpároztunk fel Ájfalucskáig. Útközben több vízesést lehet látni. Kedvelt kiránduló - túraútvonal. Sajnos a víz mellett egybefüggően nem végigjárható, ki kell jönni az útra. Igen meredek, ezért sokat toltuk. Ugyanezen úton vissza, Áj faluban kupa sörrel hidratáltunk egy barátságos helyen, ahol kitaláltuk a további utat.
Torna községen át Szádelőre, onnan a szurdokvölgyben fel a turistaházig (ötkor zárt!). Mintegy 3 km, végig a zúgó patak mentén. Fokozottan védett terület, esőben még gyalogolni sem lehet (megértem, hatalmas kőfolyások vannak)! Nagyon megnyugtató szép hely. Felfelé végig toltuk a kerékpárokat, nem csak a tiltás miatt.

PictographWaterfall Altitude 1,155 ft

Vízesések

4 vízesés, de egyben nem végigjárhatók.

Innen vissza

Szurdok-bejárat

Gyakorlatilag minden tilos! Azért egy kellemes, bő 3 kilométer séta, végig sebes patak mentén. Előtte parkoló.

Szurdok-völgy felső vége

PictographPicnic Altitude 1,598 ft

Turistaház

10:00 - 17:00 között van nyitva.