2017.04.02. - Nem így gondoltuk

April 3, 2017

near Óbuda, Budapest (Magyarország)

A Szentendrei-szigeten terveztünk egy laza tekerést.
(1.) - Akkor menjünk el Kisorosziig és a Sziget-csúcsra piknikezni.
(2.) - Ha már, akkor ne ugyanazon az úton menjünk haza, vágjunk át Visegrád-Szentgyörgypusztára hajóval.
(3.) - Szép idő van, jól érezzük magunkat, menjünk haza vonattal Esztergomból és a restiben addig iszunk egy jó sört!
(4.) - A vasútállomást lebontották, legfeljebb vonatpótló busz lesz - majd valamikor! Persze bicikli nélkül férnénk csak oda.
(5.) - Most mi legyen? Idáig 80 km, vissza ugyanannyi, akkor inkább vágjunk át Dobogókő - Két-bükkfa-nyereg - Pomáz felé! Nem esett jól, de megcsináltuk, pihenőkkel felkaptattunk! Leginkább pszichésen volt fárasztó. Reggel 9:00-tól este 1/4 8-ig tartott a mutatvány.

PictographFerry Altitude 342 ft

Rév - kishajó

Villanymotoros kishajó

PictographPhoto Altitude 334 ft

Nárcisz ültetvény

Szigetmonostort elhagyva az út mellett gondos gazdák arattak.

Kerékpárverseny - Rajt

Itt akartunk átvágniKisoroszi felé, de a versenyrendezők nem engedték, csak akkor, ha nevezünk. Ki tudja, mikor rajtoltattak volna el egyébként? Inkább visszafordultunk a falu felé és kerültünk. Ráadásul a verseny végig (ezt a kis pár száz méteres mellékutat kivéve) lezáratlan, közforgalmú úton folyt járműforgalom között! Legalább kétszáz versenyző indult, különböző korosztályokban. 27-29 km/h-val mentem, és "megalázó" 10-15 km-es sebességkülönbséggel hagytak el többen is.

PictographPicnic Altitude 325 ft

Szentendrei-sziget-csúcs

Minden időben csodás panoráma a Duna-kanyarra. Itt terveztük elkölteni a magunkkal hozott (és Kisorosziban kiegészített) elemózsiát. Ez legalább bejött! :)

PictographFerry Altitude 331 ft

Rév - kishajó

Kisoroszi és Visegrád - Szentgyörgypuszta között motoros kishajón probléma mentes kerékpárszállítással. Roppant rendes hajósok vittek át a menetrendjükön kívül, azonnal.

PictographPicnic Altitude 433 ft

Búbánat-völgy

Horgászok, piknikezők nyugis helye étellel-itallal. Lehet bográcsozni kiépített tűzrakóknál.

PictographPanorama Altitude 339 ft

Duna-part

Gyalogos-kerékpáros sétány közvetlenül a vízparton.

PictographPhoto Altitude 364 ft

fotopont

Esztergom, várhegy a Duna-parti sétány felől.

PictographTrain stop Altitude 363 ft

Vasútállomás (helye)

Kellemetlen meglepetés, az állomást lebontották, a síneket részben felszedték. Vonat nincs, resti nincs, töprengés van!

Erdei látkép

A Két-bükkfa-nyereg előtti utolsó nagy kaptató hajtűkanyarral.

PictographCar park Altitude 1,922 ft

Két-bükkfa-nyereg

Innen már csak lefelé, feltéve, ha nem akarsz felmenni Dobogókőre, vagy a Pilis-csúcshoz.