150km loop in Mazury. 150km pętla na Mazurach

September 23, 2018
September 2018

near Rydzewo, woj. warmińsko-mazurskie (Rzeczpospolita Polska)

150km loop in the Mazury region. I started and finished in Rydzewo, but of course you can begin and finish in any point. I cycled it counter-clockwise which I think it's better because the first half was more hilly than the second half. The whole loop is on tarmac roads, most of them with low traffic. Exception is the 23km long section between Banie Mazurskie and Węgorzewo where the traffic can be heavy on weekdays. However, almost half of this section has a bike lane next to the road, and on the weekends the traffic is not bad so you'll be fine. Another option is to use the Green Velo path between Banie and Węgorzewo, but it's a gravel road. Kruklanki, Banie Mazurskie, Węgorzewo, Sztynort, Giżycko and Rydzewo are good places to get drinks and food.

---------------------

150-kilometrowa pętla na Mazurach, którą ja zacząłem i skończyłem w Rydzewie, ale oczywiście można zacząć w dowolnym miejscu. Jechałem w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara i tak jest moim zdaniem lepiej bo pierwsza część trasy (z Rydzewa do Węgorzewa) jest bardziej pagórkowata niż druga. Cała trasa jest po asfalcie z niskim lub umiarkowanym ruchem. Na odcinku między Baniami Mazurskimi a Węgorzewem ruch może być duży, zwłaszcza w tygodniu. Natomiast w weekend jest znośnie, a na dodatek na ok. połowie tego odcinka poprowadzona jest asfaltowa ścieżka rowerowa obok drogi, więc jest ok. Alternatywą jest trasa Green Velo z Bani do Węgorzewa, ale ona jest szutrowa więc jedzie się wolniej. Kruklanki, Banie Mazurskie, Węgorzewo, Sztynort, Giżycko i Rydzewo to dobre miejsca na przerwę regeneracyjną i napełnienie bidonów.