0255 richting Duitsland 82 Km

September 12, 2013
September 2013

near Deidenberg, Walloon Region (Belgique)

Vandaag een rondje drielandenpunt “Belgie – Duitsland – Luxemburg” gefietst.
Het weer was bar en boos, toen ik van de camping weg fietste, was het harde regen bij een temperatuur van 9 graden. Toen ik vier uur later terug kwam, was het een stukje warmer, 11 graden.
Maar het was wel al een half uurtje droog.
En dat ik nadat ik een jaar of twee geleden gestopt was met koersen, ik me voorgenomen had, niet meer met regen te gaan fietsen.
Maar ja wandelen , gaat ook vervelen, als je geregeld een bui op je kanis krijgt.
En met mijn fotoapparatuur, zoek ik ook niet echt de nattigheid op.

De route is heel mooi en zoals overal in de Oostkantons, erg rustig.
Je hebt genoeg tijd om met je gedachten af te dwalen.
Op een gegeven moment dacht ik aan mijn wielermaat, die nu in Tunesië op het strand zit.
Ik dacht aan goede kennissen, die nu op de camping in Kroatie zitten, waar wij ook van de zomer zijn geweest. Verder dacht ik aan de mannen op de camping, bij wie we meestal mee eten. Zij zitten in Zuid Frankrijk. Ik voelde me op dit moment een geluksvogel, hier in de regen en kou in deze schitterende natuur. Nee ik zou niet willen ruilen “ ik denk zij ook niet ;-) “ Ik werd helemaal warm van binnen en genoot van alles om mij heen.

In Duitsland, na een behoorlijke zware klim in een bos, kwam ik bij een monument.
Het stond daar, omdat op 8 augustus 1988 een vader met zijn dochter uit Alblasserdam, Nederland
waren verongelukt. Getroffen door de bliksem.
Ik was hier al eens een aantal jaren geleden, dacht toen, dat ik misschien wel de eerste Nederlander was in dat afgelegen gebied. En dan kom je langs zo’n monument!!
Je zal je einde zo maar vinden aan de rand van een bos.

Onderweg ook nog een Anti tankwal gezien, die heb je hier nog best veel liggen.
Geholpen hebben ze gelukkig niet!!

Via het drielanden dorpje Ouren, was ik weer terug in Belgie.
Na een stukje het Ourthal gevolgd te hebben, kwam ik op de spoorbaan route naar St. Vith.
Nog circa 30 Km terug naar Deidenberg.
Ik kreeg het fris en de benen voelde goed, ik besloot nog twee extra klimmetjes te pakken.
Leuke klimmetjes, die ik nog nooit eerder gedaan had.
Onderweg geen wild gezien, of je moet een Wezel ook wild noemen.
Wel een Zwarte Ooievaar, Rode Wouwen en een Waterspreeuw.

Wil je deze route ook eens rijden, stuur dan even een e-mail en vraag naar track log 0255
Je kan de tracks ook vinden op http://nl.wikiloc.com/wikiloc/home.do