0249 80 Km Deidenberg

September 2, 2013
September 2013

near Am Stein, Walloon Region (Belgique)

Vandaag 2 sept. 2013 een rondje vanaf de Eurominicamping in Deidenberg gefietst.
de Mt-Le-Soie weer eens op te fietsen.
Om vervolgens via Vielsalm weer terug te gaan.
Na de afdaling van de Mt-Le-Soie, kon ik de verleiding niet weerstaan, om ook de Wanne weer eens op te fietsen, tot halverwege en dan af te dalen naar Troispoint.
Maar bij de kruising aangekomen, besloten om toch naar de top te gaan.
Boven was het mistig, maar het begon al snel flink te waaien en de rest van de tocht de zon.
Het leek wel of de CV een paar tandjes hoger werd gezet.
Na de afdaling, weet ik nog een voor de meeste toerfietsers een onbekende klim, met stukken van naar ik schat 20% . Zal ik het doen? Ja proberen maar, desnoods een stukje lopen.
Maar door mijn ervaring in het fietsen in heuvels en bergen, op de fiets kunnen blijven.
Het zigzag omhoog fietsen, doet soms wonderen.
Mijn voorwiel kwam geregeld van de grond.
De beloning was groot, ik zag een Notenkraker “ vogel die zich niet vaak laat spotten”

Vervolgens naar Vielsalm, om daar ook nog een klim te krijgen.
Na een leuke afdaling, een mooie landelijke route via dorpjes en gehuchten, terug naar Deidenberg.
Onderweg kwam ik ook nog stukjes van de 650 Km knooppunten routes tegen.

De tocht was ruim 80 Km met een hoogte verschil van 1430 meter.
Maar wat de tocht zwaar maakt en eigenlijk alleen voor geoefende fietsers, is dat er tussen Km 15 en Km 50 bijna 1000 hoogtemeters moeten worden bedwongen.

Wil je deze tocht ook eens rijden, mail me dan even en vraag naar track 249 of kijk op