Valtavaara des de Ruka

13 mi
February 23, 2024
February 2024

near Ruka, Pohjois-Pohjanmaa (Suomi)

Fantàstica ruta d'esquí de fons que permet pujar fins el turó de Valtavaara amb una magnífica vista de les terres del Sud de la Lapònia finlandesa. Una mica dura per les fortes pujades i baixades que es van trobant al llarga de la ruta. Vàrem poder passar per llocs amb arbres absolutament carregats de neu.
Sortim del davant de l'hotel Ruka Royal, passem la carretera per dos túnels i anem en direcció a l'estadi de Ruka, on es disputen carreres de la copa del mon d'esquí de fons. Passem per sota de dos trampolins de salts (pista negra amb fortes pujades). Baixem suaument enmig d'arbres fantàstics. Arribem a Saaruan i trenquem a l'esquerra en direcció NE. Pista negre amb fortes pujades però amb un paisatge nòrdic fantàstic. Arribem a la kota Valtavaara; deixem els esquís per tal de pujar 300 m. a peu fins al cim on hi ha una cabana. De baixada, dinem a la kota, agafem els esquís i altre cop i en pla i baixada casi tota l'estona fins a Ruka-Valta primer i cap a Vuosselin després on amb pista il·luminada arribem al punt de partida.
El desnivell positiu real es de 453m i el punt més alt son 492m.