Ruka, Konttainen, Ruka

February 27, 2024
February 2024

near Ruka, Pohjois-Pohjanmaa (Suomi)

Itinerari amb poc desnivell, tot i que llarg i amb una mica d'aventura, al fer uns 400 metres sense traça pel mig del bosc nevat. Molt recomanable per la quantitat de llacs que es passen. Paisatge típicament finlandès.
Sortim del davant de l'hotel Royal Ruka; anem cap al Talvijarvi que creuem, després cap a Viipusjarvi, llac que també creuem i encara més gran que l'anterior. Quan s'acaba el llac trobem una kota on ens quedarem a dinar a la tornada. Hi deixem el foc encès. Anem girant cap l'Est i més endavant al Sud per passar pel costat de l' Ala-Pessari, un altre llac. Toquem després el llac d'Iso-Pihijaalampi. Aqui acaba la traça de la màquina i comencen uns 400 metres amb traça feta per persones pel mig del bosc, fins arribar en lleugera baixada fins al llac Konttaisjarvi on retrobem la traça de màquina. Creuem aquest llac i tot seguit el de Purnujarvi, per tornar a trobar la pista que havíem deixat feia una estona. A partir d'aquí, seguim la mateixa pista que l'anada amb la petita diferència de passar el darre llac per l'altre costat.