Grottee Favot (-116). Rencurel.

32 minutes
August 27, 2018
August 2018

near Valchevrière, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Com arribar.
Carretera D531. Entre La Balme de Rencurel i les Jarrands.
Aparquem el vehicle a la carretera, un cop passat el camí d'accès a la central hidroelèctrica de la Bourne, en un espai a ma esquerra direcció Les Jarrands.
Hi caben 3 cotxes.

*Com a precaució, no deixar res de valor al cotxe. En tota aquesta zona es veu que els cacos es posen les botes. Nosaltres hem estat tota la setmana per aquí fent activitat i no hem tingut cap problema.

Aproximació.
Agafem el corriol que surt del mateix Parking i comencem a pujar. Arribem a una pista que la agafem cap a la dreta. Caminem unes decenes de metres, atents a la nostre esquerra, doncs surt un corriol. Un cop trobat i ficats, toca pujar de valent. Mica en mica ens anem apropant a la cinglera. El corriol es dur, però tot en ombra.
Hi ha un punt en el que hem de grimpar un petit ressalt de 2m exposat. Es fa sense problemes, hi han peus i mans. Si calguès assegurar el pas, hi ha un parabolt (sense xapa i femella) i un spit a dalt.
Nomès ens queden uns 100 metres i ja hi som.

La Grotte Favot.
La gran boca s'obre al peu de la cinglera. Un cop canviats i equipats, ens fiquem cap a la esquerra, direcció N. Desprès d' un tram d'uns 30m a 4 potes, arribem a la segona boca ( penjada al cingle) i desde on tenim una expectacular vista de la galeria en rampa descendent, amb una inclinació de 30 graus. Sembla un túnel del metro excavat per l'home!

Per devalllar-lo, hem instal.lat un 40 i un 20 en químics. Al principi, no rellisca gaire, però no us enrefieu, perquè més avall sembla gel en un parell de punts.

Un cop avall arribem en una sala, a on hi ha un pont de roca ("pont rocheux").
Comencem buscant un conducte que surt cap al S. És el sector de la "galerie inferieure" i la "fosse aux ours". Per arribar a la saleta de la "galerie inferieure", ens caldrà un pingo de corda (20m). Hi ha un ressalt d'uns 4m mooolt incòmode. Hi ha un químic.
Desde "la fosse aux ours", molt maca i plena de gourgs que de tant en tant te'ls pots trobar plens, hi ha una petit conducte que es fa a 4 potes en ascens, que dona pas a un divertit tobogàn que en uns 20-25 m ens comunica amb la "Galerie inferieure" i si fem un pas estret vertical, ens deixa just a on hem instal.lat la corda. Així fem una bonica circular. Aquesta variant no surt a la topo.

De nou al "pont roqueux". El creuem per sota en direcció E. Un cop a l'altre banda, abans de girar 90 graus cap el N i a la paret del front, hi ha un conducte amb el terra de sorra. Als pocs metres queda obstruit.
Seguint per la galeria principal, arribem al llac ("Le gué"). Nosaltres l'hem trobat totalment sec. Creuant-lo, arribem a la gran colada a la esquerra, i al front el pou de 50 (P15 +P34). El pou es un cul de sac, i no l'hem fet. Està equipat amb spits.
Ens dirigim per la esquerra de la galeria a buscar "le Gran Dôme". Si ens fixem, amunt, entre formacions, ens veuem taques negres de carbur.... és per allà la continuació. S'ha de fer una escalada, (hi han mans i peus) rellisca una mica. Un cop a dalt, podem fer un natural i assegurar als companys amb el 20 que portàvem. Passant a l'altre costat d'aquesta gran formació, trobem 2 químics per assegurar la devallada d'uns 10 metres en rampa endiabladament relliscosa que dona a l'altre banda. Recuperem el 20 pelquè acabem de pujar i l'instal.em als químics.

Un cop avall, gaudirem d'una sala amb gourgs.., secs, i un parell de petits conductes.
Un d'ells, el que surt en direcció NO ("boyau superieur"), i desprès d'una serie d'estretors i un ressalt de 2m (que nosaltres no hem fet) es veu que guarda un petit tresor natural.

Material:
1x40 + 1x20 (rampa entrada)
1x20
Mosquetons: 10 mosquetons. Un amb xapa per spit.