غار مغان

April 3, 2022
April 2022

near Moghān, Razavi Khorasan (Iran)

غار مغان به عنوان یک جاذبه گردشگری در انتهای روستای مغان واقع در ۳۵ کیلومتری مشهد شناخته می شود
روستای مغان به لحاظ موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی شهر مشهد می باشد و حدود یک ساعت از مرکز شهر (با اتومبیل) فاصله دارد
برای رسیدن به این غار باید از جاده کوهستانی پرپیچ و خمی که از منطقه سیدی و کوه خلج عبور کرد و پس از گذشتن از روستاهای منطقه مانند بالندر، اردمه و خان رود به مغان رسید. از روستا تا دهانه غار کمتر از یک ساعت و نیم پیاده روی دارد که در برخی از نقاط مسیر شما با شیبی بیش از ۴۰ درجه روبرو خواهید بود.
برای گردش در غار به تجهیزاتی نظیر هدلامپ، طناب انفرادی (برای حمایت از افراد کم تجربه) و ترجیحا کسی که تا کنون تجربه گردش در غار را دارد نیاز است.
تا حدود ۱۲۰ متری غار، می توان با روشنایی طبیعی پیش رفت. درون غار به وسیله چاه ها به سه طبقه تقسیم شده است که ارتفاع بعضی از چاه ها به ۲۵ متر نیز می رسد. و. کف مرمرین غار در اغلب جاها مرطوب و لغزنده می باشد.

در پایان با امید اینکه برنامه ای مفرح را در بازدید از این غار تجربه کنید لطفاً به این نکات توجه کنید