غار گل‌زرد

49 minutes
July 28, 2018
July 2018

near Kārdīchāl, Māzandarān (Iran)

حدود ساعت ۸ از جاده هراز (قبل از کارخانه آب معدنی پلور)جدا شدیم و جاده فرعی رو ادامه دادیم، همون‌طور که توی نقشه مسیر مشخص هست، راننده مسیر رو اشتباه رفت و دوباره برگشت، در انتهای جاده خاکی از سمت راست گله‌دار‌ها مسیر را ادامه دادیم و به دهانه غار رسیدیم.
حدود ساعت ۹:۱۵ وارد غار شدیم.
دهانه غار باریک و ورود به آن با سختی همراه است ولی بعد از چند متر امکان نیم خیز شدن هست.
بعد از حدود ۱۰ متر حرکت در مسیر به راحتی امکانپذیر است و فقط در جاهایی از آن ناچار خواهید شد که به فکر تمیزی و خشکی لباس‌هایتان نباشید، از ابتدا به این موضوع فکر نکنید، چون شاید تا ۵ دقیقه اول امکان‌پذیر باشد ولی در ادامه حتماً لباس‌ها گلی خواهند شد.
در اواسط مسیر غار حوضچه‌هایی با عمق ۳ متر هم قابل روئیت است، هم احتیاط کنید هم از دیدن آنها لذت ببرید.
در جاهایی از مسیر لازم است که از نردبان طنابی که در آنجا قرار دارد استفاده کنید، حتما با دقت و احتیاط این کار را انجام دهید.
در حدود ۸۰ متر پایانی مسیر دیگر خبری از آب نیست ولی ممکن است این موضوع مختص فصل مرداد و شهریور باشد.
توصیه می‌کنم که افراد با اضافه وزن زیاد و انعطاف بدنی پایین اقدام به این غارنوردی نکنند، چون مسیر در جاهایی باریک می‌شود و عموما سُر و گِلی است.