Photo ofGouffre du Plantillet (Des Deux Jean-Paul), Fraternité, Coquille, Trou Mile, Gouffre Raymonde i Gouffre des Indomptables Photo ofGouffre du Plantillet (Des Deux Jean-Paul), Fraternité, Coquille, Trou Mile, Gouffre Raymonde i Gouffre des Indomptables Photo ofGouffre du Plantillet (Des Deux Jean-Paul), Fraternité, Coquille, Trou Mile, Gouffre Raymonde i Gouffre des Indomptables

August 11, 2023
August 2023

near Portet-d'Aspet, Occitanie (France)

- Gouffre du Plantillet (Des Deux Jean-Paul).
Boca espectacular.

Cordes: 1x60 + 1x60
Moscatas: 10
1 protector de corda

Quina boca més espectacular!!!
És super estètica... pel contrast de colors i per la magnitut.

Amb un natural desde un arbre, descendim el primer resalt d'uns 3-4 m. Aterrem en una ample repisa. A la paret de la esquerra trobarem la capcelera del pou equipada en químics.
Una rampa d'uns 5m plena de fulles, ens apropa a la vertical. Just aquí, quan passem de rampa a vertical, deu haver algún espit amagat a la roca de la esquerra per fer un desviador, doncs frega. ***Llegint alguna ressenya a posteriori, he vist que deu haver algún clau a la esquerra.***
Nosaltres no l'hem trobat i hem ficat un protector.
2 metres més avall, trobem el primer fraccionament. També en químics.
D'aquí... avall!

Devalleu lents, que és un espectacle pels sentits.

Als 15m, veurem la repisa. Toca fer un petit péndul per arribar als químics. Sense problemes.

Al mig de la repisa, hi ha un espit per fraccionar el passamà. La xapa queda una mica fluixa però el cargol agafa bé.
Al final, 2 químics més.
Aquí estem envoltats de pous... el principal a la nostre esquena, a la dreta un altre, i al mig un tercer. La continuació és passant per sobre d'un bloc estret encastat per sobre del pou del mig. Ens fiquem per una gatera que sembla que no té continuació. Amb un canvi brusc d'orientació cap a la dreta, veurem una finestra rodona.

A l'altre banda i sobre l'escletxa, a les 2 parets, trobarem 2 químics. Avançant en oposició, hem trobat un espit amb la rosca gastada darrere d'una laja. Hem continuat fins el final del meandre i no hem trobat cap instal.lació més.
Com hi han "lajas" per tot arreu que toquem amb la corda si intentem fer naturals... hem decidit sortir.
Ens ha sobtat molt no trobar absolutament res. : (

*** Hem llegit que aquí hi havia un llarg passamà fins al final de la galeria. Avui no hi era.

Voliem sortir per la Gouffre Raymonde, que ja haviem deixat instal.lada.

Hem desinstal.lat el Plantillet i amunt.

En fi, demà devallarem per Raymonde i remuntarem fins la base dels pous de la Gouffre du Plantillet.

- Material Gouffre Raymonde
Equipada en espits.
Cordes: 1x50
Moscatas: 8

La boca de la Gouffre Raymonde es troba al mig d'una dolina darrere una roca i ara, sota un arbre caigut.
Trobarem una extensa col.lecció de espits per instal.lar la capcelera.
Un P30 preciòs amb parets plenes de molça, volat fins un pont de roca que separa el pou en 2. Si continuem per fora, trobarem 2 espits a la part alta del arc.

A la base, en rampa amb força inclinació, de seguida a la dreta trobarem la continuació direcció a la Gouffre Plantillet.
Si continuem rampa avall, entrem a una sala amb un sostre acampanat (Salle de la Messe).
Al final es troba la continuació de la Gouffre Raymonde amb les diferents opcions de continuitat (Gouffre de la Coquille, Puits de l'If, réseau du Figaró connexió amb el Trou Mile i més endavant trobem el Puits Néde (P35) direcció Gouffre Duplessis).

Nosaltres hem fet la via que va cap a la Gouffre du Plantillet.
Les estretors que marquen les topos no son sel.lectives. Els passamans en fixe estan en bon estat aixì com les cordes del R4, P7 i les E7 + E7 en direcció Raymonde - Plantillet.

Bona espele!!!

Deixem pista i anem a buscar el riu

Gouffre Raymonde

Inici corriol Gouffre Raymonde.