Dyugidzhan کوه نوری و غار نوردی و بازدید آبشار زیبای روستای دویجان

Photo ofDyugidzhan کوه نوری و غار نوردی و بازدید آبشار زیبای روستای دویجان Photo ofDyugidzhan کوه نوری و غار نوردی و بازدید آبشار زیبای روستای دویجان Photo ofDyugidzhan کوه نوری و غار نوردی و بازدید آبشار زیبای روستای دویجان

June 15, 2019
June 2019

near Dyugidzhan, East Azerbaijan (Iran)

این برنامه توسط من (میثم سلمانی رضائی) و پسر عموم (امید سلمانی رضائی) و دوست خوبم محمدرضا بخش علیزاده در 24 خرداد سال 98 اجرا شده و سعی شده هم به کمک تصاویر و هم توضیحات کامل سفر آسان تری برای نفرات بعدی که قصد سفر به این مکان را دارند رقم بزنیم

بعد از خروج از روستا (از کنار مسجد) حدود 10 دقیقه پیاده روی سبک به آستانه کوه میرسیم که مسیر آفرودی کاملا مشخص است

کوه نوردی سبک
بعد از حرکت از روستا با حدود 20 دقیقه کوه نوردی سبک به ابتدای دره ی بزرگ میرسیم

دره نوردی
این دره با شیب ملایم و مسافت طولانی است که مسیر آفرود هم میباشد با حدود 45 دقیقه پیاده روی به پایان دره میرسیم که مراتع جنگلی میباشد

جنگل نوردی
برای رفتن به آبشار دیدنی و جالب آغ سو ( آب سفید ) حدود 15 دقیقه جنگل نوردی نیاز است که در طی مسیر چند باری باید از عرض رودخانه عبور کنید

کوه نوردی نیمه سنگین
بعد از خروج از جنگل برای رفتن به غار باید به سمت قله کوه حرکت کرد که در نگاه اول کمی دشوار به نظر میرسد
(درجه سختی کوه 2.75 از 5)
در طول مسیر قله با اسپری قرمز رنگی فلش های راهنما کشیده شده که توجه به آنها برای صعودی سهل‌تر لازم است در مسیر جاهای پرتگاه مانندی وجود دارد که باید با دقت از آنها عبور کرد بعد از حدود 45 الی 60 دقیقه به یک مکان صاف و مسطح در بالای کوه میرسید همانجا ورودی غار را میبینید

غار نوردی
اگر از رفتن به دل تاریکی نمیترسید غار نوردی یک هیجان وصف ناپذیر است
به دو حالت مختلف میتوانید وارد غار شوید یکی با خم شدن و راه رفتن کلاغ پری و دیگری با پرش از ورودی بالا ( ورودی غار در تصاویر پیوستی موجود است) که حدود یو نیم متر ارتفاع دارد بعد از ورود به غار که در ابتدا کمی گل لای است با یک تالار بزرگ مواجه میشوید بر خلاف نوشته هایی که در اینترنت موجود است این غار فقط دارای 2 تالار نیست و من به همراه دوستم توانستیم 3 تالار اصلی (بالا و پایین و همکف) حدود 6 تالار فرعی را بگردیم که در صورت داشتن لوازم میشد از تالار های فرعی دیگر هم بازدید کرد به گفته روستاییان کسی تا به حال نتوانسته این غار را کامل شناسایی کند حضور خفاش ها نیز در این غار کاملا طبیعی ایست سنگ های مخروطی آهکی جلوه زیبایی به غار میدهد در نهایت اینکه به دلیل سرد شدن هوا و حضور آب در دیواره های غار و روی سنگ ها باید به لغزندگی نیز توجه کرد و در نهایت اینکه به بعضی نوشته ها روی غار توجه کنید ( فلش های راهنما ) و بعضی را بی اهمیت بدانید ( جلو نرو خطر داره و یا جن دارد) و اینکه احتیاط نیز شرط عقل از امیدوارم تونسته باشم شرح کاملی از این سفر هیجان انگیز رو برای دوستان کوه نورد و طبیعت گرد نوشته باشم