Avenc CP-1 (-169). Roquetes

Experts only
November 22, 2014
November 2014

near Mas de Barberans, Catalunya (España)

Aproximació a l'avenc CP-1.

Com arribar?
Venint de Tortosa, passant pel Raval de Cristo direcció a Mas de Barberans, un parell de km abans d'harribar al poble (Mas de B.), neix una pista de terra a ma dreta que remonta el barranc de Lloret. La seguim uns quants km fins passar les cases de Manuel, a on aparcarem.

Aproximació:
Amb els trastos a l'esquena ens dirigim cap a la Cova Pintada. Aprofiteu i apropeu-vos-hi. És espectacular i un indret màgic.
Tornem enrerre uns 100m desde Cova Pintada i agafem el corriol que tira amunt a l'esquerra. Es tracta d'anar agafant alçada fins situar-nos a la part superior de la cova. Passarem un esperó rocòs i pujarem per una petita canal. Com a referència, tenim una tartera per la que haurem de pujar. El final d'aquesta ens deixa molt a prop de la boca de la cavitat, situada a la base d'una paret rocosa, amb uns margallons que decoren l'entrada.

La cavitat:
La primera part és gaterosa. Passarem per un lloc força pla, just desprès d'un ressalt de 3m a on es fa normalment el bivac per al dia següent apropar-se al "proper" CP-3. No farem servir material de progressió vertical fins a la Sala Gran a -40. Segons entrem a aquesta gran sala, a ma esquerra per una cornisa, accedim a la via del Llac i el seu "Manhattan".
Tornant a la Sala Gran i devallant-la, trobarem un parell de curts ressalts i una desprès d'una entrada un tant incòmoda i estreta, accedim a la capcelera del P23 que ens deixa a la Sala de l'Aeri.
A la part baixa d'aquesta uns divertits tobogans sorrencs ens porten a un P-7. Una galeria en pendent i un parell d'incòmodes estretors ens porten a un P11. A la seva base trobarem la preciosa Cascada Blanca.
La cavitat continua avall mitjançant dos pouets més fins la Sala Hilti.

*En tota aquesta zona no hi ha aigua. Nomès passarem per un abeurador natural, abans de deixar el camí que porta a la Cova Pintada. Per tant, porteu aigua suficient. Aquesta zona és moooolt calurosa i seca quan aprieta el sol.

Material:
Cordes:5x20, 1x60
Mosquetons 25 amb xapa
Bagues

Cavitat equipada en spits.