Photo ofAVEN DU CORTAL DU DUC (-42m), Aven du Pylone, Barrenc Caune, P17, Aven Maryse -42, Aven de la Pelade (-25m). Périllos, Opoul, FR Photo ofAVEN DU CORTAL DU DUC (-42m), Aven du Pylone, Barrenc Caune, P17, Aven Maryse -42, Aven de la Pelade (-25m). Périllos, Opoul, FR Photo ofAVEN DU CORTAL DU DUC (-42m), Aven du Pylone, Barrenc Caune, P17, Aven Maryse -42, Aven de la Pelade (-25m). Périllos, Opoul, FR

37 minutes
January 8, 2023
January 2023

near Périllos, Occitanie (France)

Aven du Cortal du Duc (-42m), Aven du Pylone, Barrenc Caune, Aven P17, Aven Maryse (-42), Aven de la Pelade (-25m). Périllos, Opoul, FR

Des dem REFUGE DES VIGNERONS (CABANE DU PLATANE) seguim la pista ampla asfaltada uns metres. Girem a l'esquerra, per la pista de sorra que puja en direcció a la grotte du Caune.

Als 10 metres trobem a l'esquerra l'AVEN MARYSE (-42m), una cavitat vertical divertida d'instal.lar, amb algun contorsionisme i pas baix. Equipat en espits. Té un P19 fantàstic. Hem utilitzat:
Cordes: 1x50 + 1x40
Moscatas 13
Bagues: 4

Continuem pista amunt.

En breu ens desviem a l'AVEN DE LA PILÔNE, ubicat als peus d'una gran torre elèctrica,

L'AVEN DE CHAUDRON ( ubicat al costat de la caixa d'un remolc, a prop de la Grotte de la Caune).

AVEN DEL CORTAL DU DUC, enmig d'un rascler, a uns 100m de la pista

Cortal du Duc
Un passamà d'uns 5 metres equipat amb químics ens apropa a la capcelera del bonic pou de 34 metres de fondària.
Als 2 metres trobem un desviador que ens permet devallar el pou d'una tirada.

A mig pou hi ha un espit per si es vol fraccionar en 2 el pou i així agilitzar l'ascens.

Material:
Cordes: 1×50 + 1×15
Mosquetons: 10
Pou principal equipat amb químics.
Pou de 7 equipat amb espits.

De tornada al refu, quasi al principi de la pista, a l'alçada de l'aven Maryse, hem anat en busca de l'aven de la Pelade (-25). L'hem trobat! Queda pendent per properes visites.

🦇 Salut et spéleo!

🦇🦇🦇🦇🦇🦇

En el Pla de Périllos s'han descobert més de 400 cavitats, gràcies al treball i perseverància de l'Entente Spéléologique du Roussillon. Agraïments a ESR.

Cabane du platane, Refuge des Vignerons

Esquerra

Cruilla

PictographCave Altitude 1,272 ft

BARRENC DE LA CAUNE (C1) P17

Photo ofDreta marques marro, en direcció pylone electr Photo ofDreta marques marro, en direcció pylone electr Photo ofDreta marques marro, en direcció pylone electr

Dreta marques marro, en direcció pylone electr