Aven de la Vache . Parahou Grand. França

Photo ofAven de la Vache . Parahou Grand. França Photo ofAven de la Vache . Parahou Grand. França Photo ofAven de la Vache . Parahou Grand. França

March 27, 2022
March 2022

near Parahou Grand, Occitanie (France)

Aven de la Vache (-265). Parahou Grand. França

Cavitat exigent físicament però molt juguetona i divertida.

Pujarem la carretera que va del poble de Caudiès de Fenouilledes al col de Sant Louis.
Just passada una pista a ma dreta, amb una senyal de prohibit el pas, trobarem un espai al peu d'una paret rocosa, amb lloc per aparcar 5-6 vehicles.
Si feu el bucle de carretera (estil a "sa corbata" a Mallorca, baixant a Sa Calobra) es que us heu passat.

Ens carreguem tot el material a les saques i ens dirigim a la pista que acabem de passar uns 50m avall.

La pista nomès apta per 4x4, fa 3 ziga-zagues agafant alçada suaument. Un cop a dalt, la pista baixa pronunciadament una mica per desprès arribar a uns prats. Creuarem per unes masies abandonades i desprès de 2 corves tancades en pujada, veurem un corriol que s'endinça entre els arbres, als 50 m apareix la boca de la cavitat.

Pou d'entrada:

Anem a buscar des d'un natural a un arbre els 2 químics per la dreta, trepitjant les bardissotes que aquí han crescut..., es veu que no passa gaire gent per aquí.
El P27 está fraccionat 2 cops. Hi han parabolts amb femella que amb una xapa de espit revirada de petzl es pot instal.lar be. Les acodades de petzl no entren, per poc.

La nostre idea era arribar el més avall possible de la via del sifó (-244).

Desprès d'estudiar la topo hem calculat les cordes. Com el terreny és molt lliscòs, hem hagut d'utilitzar cordes per assegurar algún paset... Molts trams es podrien fer sense equipar, però a la pujada carregats com anavem, s'han agrait.
Conclussió:
Quan tornem (perqué ens hem quedat amb les ganes de fer cota d'aquest txiquiparc espeleològic) equiparem pràcticament igual.

Total que hem fet curt de cordes. Hem arribat a la sala de la Gluette a -120.

S'han de portar cordins, que ens aniran de luxe per equipar fraccionaments en Abalakov. La progressió està repleta!

Portar bagues de diferents mides per poder fer naturals.

Exceptuant els parabolts i els químics del pou d'entrada, la resta de la cavitat està equipada en espits. Molts en una situació no gaire correcte, i que s'hauran d'allargar amb bagues, o fer servir as de dynema (que van de luxe en aquí) per evitar fregaments del nus de la corda amb la paret.

Les estretors NO son selectives.

CORDES que hem utilitzat (fins La Gluette):
1x60 (pou d'entrada fins P3)
1x30 pou estret de 3m vertical, empalmat amb la corda de l'entrada.
Curt tram sense corda.
Sala de les concrecions.
1x20 lligat amb cinta vermella llarga en un bloc
1x40
1x18m
Tram sense corda des del bolet fins la garrafa d'aigua.
1x30

MOSCATAS: 43
CINTES: 6
DINEMAS: 3
3 tuercas del 13

Equipado en spits y Abalakov (forats en roca).