Aven de la Pylone (-23). Grotte de la Caune. Opoul. Perillòs. França

Photo ofAven de la Pylone (-23). Grotte de la Caune. Opoul. Perillòs. França Photo ofAven de la Pylone (-23). Grotte de la Caune. Opoul. Perillòs. França Photo ofAven de la Pylone (-23). Grotte de la Caune. Opoul. Perillòs. França

28 minutes
January 8, 2023
January 2023

near Périllos, Occitanie (France)

Sortim des de el refugi (La cabane du platane) que l'Entente espeleologique du Roussillon ens deixa gaudir amablement als espeles.

Avui anirem a visitar la Grotte de la Caune i l'aven de la Pylone.

Es pot accedir per la pista com ho hem fet nosaltres o bé, des de la primera pista que trobem a ma esquerra de la carretera, a uns 100 metres del refu. Es més directa. Nosaltres ho hem fet amb 4x4. Cotxes baixos abstenir-se.

- L'aven de la Pylone està situat a la esquerra d'una torre d'alta tensió.
Des de la pista per on hem vingut, veurem una pista més desdibuixada que es dirigeix cap a la torre.

La prenem, i un cop a la torre , per la seva esquerra, passem.

A uns 20 metres s'obra la boca de La Pylone.

Amb un passamà equipat en espits i un químic anem devallant la rampa que ens deixa a la vertical. Avui la hem trobat una mica bruta de bardisses.

Fraccionem un cop més i uns 15 metres més avall toquem terra.

La sala amb una alçada considerable i bastant vestida de formació, es pot devallar per una rampa plena de rocs. A ma esquerra a mitja rampa, hi ha un pas baix força incòmode que dona pas a una saleta.

De nou a la rampa, seguim baixant fins el final. Per un pas baix entre 2 columnes trobarem un altre racó txulo.

Material
Corda 1x40
6 mosquetons.
1 químic i espits

- La Grotte de la Caune. És un indret màgic.
Quan la pista s'acaba, dona pas a un corriol que ens porta a la boca de la cova.

Trobarem una gran sala amb unes columnes característiques molt maques. El sostre està plagat de vies d'escalada.

Comentar que en el bloc que hi ha al centre de la sala en front de la entrada, fins fa poc hi havia clavada a la roca una espassa d'Escàlibur. Avui en dia.... ja no hi es. Llàstima perqué li donava un aire místic a la cova.