Shahandasht

August 30, 2019
August 2019

near Wahna, Māzandarān (Iran)

امروز به قصد صرف ناهار در طبیعت از تهران به سمت جاده هراز راهی شدیم. در مسیر زیبای جاده هراز از یکی از افراد محلی نشانی یک رودخانه نزدیک و محل مناسب برای نشیتن و لذت از طبیعت سوال کردیم و ایشان ما را به این روستا راهنمایی کردند. روستا بسیار تمیز و پر از افراد غیر بومی جهت گشت در این منطقه بود. در ابتدای ورود به جاده منتهی به روستا رودخانه پر آبی وجود دارد که منشا آن از آبشاری است که از بالا تر سرازیر می شود. پس از عبور به سمت بالاتر و با توجه به تابلو های راهنما ماشین را پارک کردیم. البته جهت پارک و عوارض ورود مبلغ ۵ هزار تکمن از هر ماشین دریافت می شد. در آن بالا جاذبه های طبیعی چشم نواز و آبشار و همچنین قلعه ی شاهاندشت قرار دارد که افراد زیادی را برای بازدید جدب کرده بود. البته ما از ان جایی که قصد یک پیک نیک را تنها داشتیم تا یک جایی از مسیر رفتیم و در انتهای مسیر می بایست از روی رودخانه عبور می کردیم و مسافت ۳۰۰ متر را کوهپیمایی می کردیم تا به خود آبشار برسیم. بنابراین برگشتیم و پس از اطراق در کنار رودخانه ابتدا مسیر و صرف ناها و کمی بازی دسته جمعی راهی تهران شدیم. هوا بسیار دلپذیر و ابری و خنک بود و البته نم نم باران و رعد گهگاهی این منظره را زیبا تر می کرد.