رودخانه پنج دره ( از سمت ارغوان دره)

Photo ofرودخانه پنج دره ( از سمت ارغوان دره) Photo ofرودخانه پنج دره ( از سمت ارغوان دره) Photo ofرودخانه پنج دره ( از سمت ارغوان دره)

2 hours
April 26, 2022
April 2022

near Ţaraqdar, Razavi Khorasan (Iran)

رودخانه بسیار زیبای پنج دره یکی ازمناطق زیبا و ییلاقی طرقبه را پدید آورده که از رشته کوه های بینالود و درامتداد آن از کوه زیبای فلسکه جاری می شود در طول مسیر از بین دره های پرپیچ و خم ارغوان عبور کرده و درابتدای باغات پنج دره ( پنجدر) به رود دیگری که از روستای کلاته آهن و در امتداد همان کوه جاری است، می پیوندد و سپس به رودخانه بار می رسد. این رود پس از سیراب نمودن باغات اطراف به سمت بند گلستان جاری می شود.

این رودخانه در طول مسیر خود دره ای زیبا، بکر و توریستی ایجاد کرده است که علاوه بر سرسبزی و سر زندگی، ییلاق مشهدی ها نیز به حساب آمده و بسیار از ساکنان شهر مشهد در این منطقه خوش آب و هوا ویلا دارند.

راه دسترسی به دره و رودخانه پنج دره:
برای رسیدن به این منطقه یک مسیر سواری و چند مسیر پیاده وجود دارد. برای مسیر سواره می توانید، بعد از طرقبه وارد منطقه طرقدر شده و به سمت روستای کلاته آهن حرکت نمایند. بعد از طی مسیر و رسیدن به رودخانه، باید جاده خاکی سمت چپ را ادامه دهید و بعد از طی حدودا ۲ کیلومتر، به این منطقه تفریحی خواهید رسید.

اما مسیر پیاده روی این منطقه که بسیار دیدنی و دلنواز است، از منطقه رودخانه بار طرقبه آغاز می شود و به سمت سرچشمه رودخانه ادامه می یابد. نقطه تلاقی دو رودخانه کوچک و بزرگ، ابتدای منطقه پنج دره بوده و برای رسیدن به سرچشمه و استخر آن باید مسیر سمت راست را ادامه داد