Ruta pel Desert del Sahara; Merzouga

Photo ofRuta pel Desert del Sahara; Merzouga Photo ofRuta pel Desert del Sahara; Merzouga Photo ofRuta pel Desert del Sahara; Merzouga

57 minutes
50 minutes
August 19, 2022
August 2022

near Merdan, Drâa-Tafilalet (Morocco)

Desert de Merzouga. Xulíssima ruta (s'ha grabat la meitat 😬) pel desert del Sàhara a Merzouga. Sortim de l'hotel de l'Ali el cojo (Atlas du Sable), I passant per dunes, el connegut tram del Dakar (Riu de sorra), arribem a un poblat nòmada (acollida i compartim moments brutals) I seguim camí cap a les mines de Kohl (aquí ens ensenyen les mines i veiem minerals que se n'obtenen a més de fòssils de la zona). Per acabar ens dirigim cap al poblar de negres (q diuen ells) on ens regalen un espectacle musical, com no, bevent te bereber.

Punt d'interès

Mines Kohl.

Interessant parada a les mines de Kohol, tant per la història de la mina, com per la seca ubicació.El kohl marroquí, que també rep altres noms com kul o kujul, es un dels productes cosmètics més antics de la humanitat. Una de les característiques indiscutibles del look de les dones marroquís son els seus ulls fumats, degut, bàsicament a dues raons; l'estética, per una banda i per evitar el msl d'ull, i protegir els ulls de la intensa radiació solar a aquestes latituds.

Poblat negre

El poblat de Kamilia, ilustra la africanitat del sud-est del Marroc. Kamilia acull una comunitat negra que perpetua la música gnaoua des de temps remots. Aquest poblat prové de Mali, Sudan i Senegal. Van ser portats a Marroc com a esclaus. Entrem, ens convidem a un té i ens regalen un espectacle de música brutal.