Pir kooh summit. Gorgan۰۰/۷/۲۳ قله پیر گرد کوه گرگان با گروه سپنتا بهشهر

Photo ofPir kooh summit. Gorgan۰۰/۷/۲۳ قله پیر گرد کوه گرگان با گروه سپنتا بهشهر Photo ofPir kooh summit. Gorgan۰۰/۷/۲۳ قله پیر گرد کوه گرگان با گروه سپنتا بهشهر Photo ofPir kooh summit. Gorgan۰۰/۷/۲۳ قله پیر گرد کوه گرگان با گروه سپنتا بهشهر

October 16, 2021
October 2021

near Behshahr, Māzandarān (Iran)

صعود به قله پیر گرد کوه گرگان . ساعت ۴بامداد ۳ مینی بوس از باغشاه بهشهر حرکت کردیم بعد از گرگان و جلین به جاده پر پبچ و خم و شیبدار توسکستان رسیدیم .مسیری زیبا با مناظر عالی حدود ساعت ۷ به پای کوه رسیدیم. یک گروه از بندرگز هم بودن حدود ۶۶نفر . می نی بوس ها کنار دکل مخابرات متوقف شدن . شروع حرکت ... بعد از طی مسیر به گوسفند سرا رسیدیم اب برداشتیم برای صرف چای و صبحانه کمی بالاتر . از سمت چپ به رهمون ادامه دادیم بنام مسیر دختر پران . بعد از گذر از پاکوب داخل جنگلی زیبا با درختان تناور به پای کوه و قله رسیدیم البته به گفته راهنمای محلی متاسفانه مسیر کمی اشتباه انتخاب شد که باعث خستگی همنوردان شد بخصوص همنوردان صعود اولی و دو دختر ۹ ساله ... کوله هارو پای قله کنار چند نفر از دوستان گذاشتیم. مسیر زیگزاگ قله رو تا انتها با همنوردان رفتیم . تصاویر زیبا و بی نظیر . عکسهای تکی و‌دسته جمعی گرفتیم و برگشتیم پای قله ایندفعه از مسیر چپ پایین رفتیم که معروف به مسیر گوسفند سرا هست مسیر برگشت خیلی متاسبتر از مسیر رفت بود حدود ساعت ۶ به مینی بوس ها رسیدیم و... حرکت به سمت بهشهر حدود ساعت ۸ خونه بوذیم