Palermo - Nicolosi - Etna - refugio Sapienza

Photo ofPalermo - Nicolosi - Etna - refugio Sapienza Photo ofPalermo - Nicolosi - Etna - refugio Sapienza Photo ofPalermo - Nicolosi - Etna - refugio Sapienza

March 2, 2023
March 2023

near Palazzo Reale-Monte Di Pieta', Sicilia (Italia)

Palermo - Nicolosi - Etna - refugio Sapienza
Avui que el temps acompanya, al menys al matí, decidim visitar l' Etna, sortim des de Palermo,travessant tota l'illa fins la població de Nicolosi i a partir d'aquí, per una estreta carretera fins al refugi de Sàpienza.
Aqui , donada la gran quantitat de neu que trobem decidim pujar amb el teleferic i llogar una excursió amb oruga per les pistes de neu fins la cota 2800.
Un cop arribats al punt final, el guia ens acompanya per un trajecte d'uns vint minuts, explicant l'entorn volcànic i las particulars històries de les diferents erupcions.
Pasada aquesta estona tornem a baixar primer amb l'oruga i tot seguit amb el teleferic fins a Sapienza.
Aquí ens desvien una mica cap a l'est per visitar el cràter del Silvestre Superiori, el típic volcà amb el cràter sencer que fa goig de veure.
Un cop visitat, reculem fins el refugi de Sapienza on, aprofitem per fer un mos i començar el llarg camí de tornada, passant per Taormina , ja que no coneixem aquesta part de Sicília.

Collada

Camí de Sapienza

Funivia del Etna. Funicular

Photo ofA 2500m camí del cim amb oruga per la neu Photo ofA 2500m camí del cim amb oruga per la neu Photo ofA 2500m camí del cim amb oruga per la neu