مسیر قله نخودی، کوه سیر و شاه چهل مرد تا دره تنگ دلفارد

Photo ofمسیر قله نخودی، کوه سیر و شاه چهل مرد تا دره تنگ دلفارد Photo ofمسیر قله نخودی، کوه سیر و شاه چهل مرد تا دره تنگ دلفارد Photo ofمسیر قله نخودی، کوه سیر و شاه چهل مرد تا دره تنگ دلفارد

July 22, 2022
July 2022

near Nabestān, Kerman (Iran)

ساعت 12:29

مسیر برگشت از قله نخودی

کوه سیر در شمال قله شاه چهل مرد و در جنوب قله نخودی و با فاصله حدود 970 متر از آن قرار دارد. در غرب این قله، قله اشتر نری قرار دارد

قله شاه چهل مرد

ساعت 10:55 به قله شاه چهل مرد رسیدیم. ارتفاع 2718 متر است و از قله نخودی تا اینجا 1910دمتر می باشد. ساعت 11 و اکنون از قله به سمت چشمه حرکت می کنیم. قله کوه سیر و نخودی در سمت شمال غربی شاه چهل مرد قرار دارند

از قله تا چشمه، حدود 900 تا هزار متر است و دارای پاکوب متناسب و با شیب ملایم و گاهی اوقات تند می باشد. پرتگاه در سمت راست می باشد. در کنار چشمه درخت گردوی نه چندان کهنسال وجود دارد. با کمک کوهنوردان بالای چشمه محلی جهت اطراق مسطح شده و لوله پلی اتیلن آب چشمه را به بیرون هدایت می کند و در زیر چشمه، سه حوض کوچک به ابعاد تقریبی 30 تا 40 سانت مربع درست شده جهت آبخوری پرندگان و حیوانات.