Mersin 2: Adamkayalar-Mezgitkale

April 5, 2024
April 2024

near Kızkalesi, Hatay (Türkiye)

Bu rota, araçla gerçekleştirilmiş; gezi noktalarında ise, araçtan inilerek kısa yürüyüşler yapılmıştır. Etkinlik, üç buçuk yaşında olan oğlum ve eşimle birlikte yapılmış; ailecek yapılan gezi olması nedeniyle daha fazla gezi noktasına uğranamamıştır. Planlarımızda yer alan bazı gezi noktaları ise, bir önceki gün ziyaret edilmiş ve önceki günün ziyaret yerlerini içeren rotalar, "Mersin 1A: Limonlu" ve "Mersin1B: Tırtar-Silifke" isimleriyle, iki parça halinde wikiloc platformuna kaydedilmiştir. Bu üç kayıtta yer alan gezi yerleri, sabah erken bir vakitte başlandığı ve seri hareket edildiği takdirde, aynı gün içinde ziyaret edilebilir. Zira, her iki gezi rotasında yer alan kültürel noktalar, özel araçla hareket edildiği takdirde, bir günde yetişecek kadar birbirlerine yakındır. Kısacası, bu bahsi geçen gezilerde yer alan ve sahil kesimine yakın olan bu yerler, tek bir gün içinde görülebilir.

Adamkayalar, gezimizin ilk durağı olmasına karşın, eser görülememiştir. Çünkü kaya rölyeflerinin bulunduğu noktaya ulaşmak için, dik bir kaya inişi gerçekleştirmek gerekiyordu ve üç buçuk yaşındaki oğlum ve eşimle bu inişi yapmamız mümkün değildi. Dolayısıyla, küçük çocuklu ailelerin bu durumu bilerek Adamkayalar'ı gezi planlarına dahil etmesi ve planlarına göz atması yerinde olacaktır.

Biraz daha iç bölgelere gidildiği takdirde, gerek bu rotada, gerekse bir önceki gün yapılan gezilerin rotalarında yer alan eserler dışında da antik yerleşimler ve kültürel varlıklarla karşılaşmak mümkündür. Seyahatimizden önce, gezilerimizde uğrayamadığımız bazı noktaları, google ve kültür envanteri haritaları yardımıyla belirlemiştik; fakat Mersin'e iki gün ayırdığımız için, planlarımıza dahil etme ihtimalimizin olduğu iç bölgelerdeki bazı durakları pas geçmek durumunda kaldık. Bölgeye özel araçla gelip yörede daha uzun süre bulunulduğu takdirde, bu iki günlük gezide görülen eserlerden çok daha fazlasını görmek ve ziyaret etmek mümkündür.

İyi gezmeler...

Hıdırlık Kale Ören Yeri (1)

Hıdırlık Kale Ören Yeri (2)

Hıdırlık Kale Ören Yeri (3)

Hıdırlık Kale Ören Yeri (4)

Gücük Antik Kenti

Adam Kayalar Tabelası ve Patika Girişi

Photo ofAdamkayalar Mevkii'nden Vadiye Bakış Photo ofAdamkayalar Mevkii'nden Vadiye Bakış Photo ofAdamkayalar Mevkii'nden Vadiye Bakış

Adamkayalar Mevkii'nden Vadiye Bakış

İniş çok dik olduğundan ve bu noktaya çocukla geldiğimizden, kaya rölyeflerin olduğu yere inmekten vazgeçtik ve bu noktadan geri döndük.

Photo ofAdamkayalar Örenyeri: Antik Yapılar Photo ofAdamkayalar Örenyeri: Antik Yapılar Photo ofAdamkayalar Örenyeri: Antik Yapılar

Adamkayalar Örenyeri: Antik Yapılar

Adamkayalar Örenyeri

Müzekart geçerlidir. Geniş bir otopark alanı mevcuttur. Yol üzerinde de birçok kafe yer almaktadır.

Photo ofCehennem Obruğunun Yanındaki 'Tarihi Şarap Presi Alanı' Photo ofCehennem Obruğunun Yanındaki 'Tarihi Şarap Presi Alanı' Photo ofCehennem Obruğunun Yanındaki 'Tarihi Şarap Presi Alanı'

Cehennem Obruğunun Yanındaki 'Tarihi Şarap Presi Alanı'

Cehennem Obruğu Tabelası

Cehennem Obruğu

Obruğa, merdivenlerden inilmekte; asansörle de obruktan çıkılmaktadır. Eşim ve oğlumu, asansörlere yönlendirip asansörle inmeleri için ricada bulunmuştuk. Onlar asansörle obruğa inerken, ben de merdivenlerin yolunu tutmuştum...

Cennet Obruğu'nun İçinden Bakış

Meryem Ana Kilisesi

PictographCave Altitude 346 ft

Mağara

Photo ofZeus Tapınağı ve Kilise Kalıntıları Photo ofZeus Tapınağı ve Kilise Kalıntıları Photo ofZeus Tapınağı ve Kilise Kalıntıları

Zeus Tapınağı ve Kilise Kalıntıları

Paslı Ören Yeri (4)

PictographMuseum Altitude 32 ft

Narlıkuyu Mozaik Müzesi

Ziyaret süresi ortalama 10 dakika sürmekte; hatta ziyaretin 10 dakikada tamamlanması rica edilmektedir. Nitekim sadece bir odadan oluşan müze, ayrılan süreden çok daha kısa bir vakitte gezilebilmektedir; fakat bir görevli eşliğinde mozikler gösterilmekte ve görevli moziklerin anlatımını yapmaktadır. Bir defada, en fazla 10 kişi alınabilen müzede, müzekart geçerlidir. Müze her gün açıktır.