Madenşehri - Değle(üçkuyu) harabeleri - Karadağ krateri

Photo ofMadenşehri - Değle(üçkuyu) harabeleri - Karadağ krateri Photo ofMadenşehri - Değle(üçkuyu) harabeleri - Karadağ krateri Photo ofMadenşehri - Değle(üçkuyu) harabeleri - Karadağ krateri

July 8, 2023
July 2023

near Yeniceköyçiftliği, Karaman (Türkiye)

Madenşehri' nde pek bir şey yok. Bir iki tane kalıntı var ayakta duran. Haritalarda bir sürü yer gösteriyor ama çoğu yok. Değle ören yeri diye de gösteriyor ama o da yanlış. Değle aslında haritalarda üçkuyu harabeleri diye geçen yer. Oranın adı Değle. Madenşehri' nden sonra Değle' ye (üçkuyu harabeleri) gitmek gerek. Orası gayet güzel. Buraya kadar her türlü araçla gelebilirsiniz. Oradan devam edince toprak yoldan Karadağ zirveye doğru çıkıyorsunuz. Buradan sonra aracın altı biraz yüksek olsa iyi olur. Kratere kadar gelinir ama zirveye doğru yol yer yer kötüleşiyor. Yol üstünde icerilerde bir yerde çeşme var ama isaretlemeyi unuttum. Suyu buz gibi. 1001 manastır diye görünen yer de yanlış gibi. Askeri yerleşmenin arkasında bir yer. Ben gitmedim. Dürbünle baktım bir kalıntı gördüm. Çıkmaya değmez dedim. Turkcel çekiyor. Telekom arasıra çekti. Yılkı atları da var buralarda ama görmek nasip olmadı. Kraterde kamp yapılabilir.
Ayrıca şunu da söylemek lazım rakım 2100 civarında yerlere çıkıyorsunuz. Soğuk oluyor. Güneş yakiyor. Buna göre önlem almak gerekiyor.
Değle'de fotoğraf çekmedim. Fakat gidip görmeye KESİNLİKLE değer.