La Camarga: Saintes Maries-de-la-Mer a la Platja de Beauduc

Photo ofLa Camarga: Saintes Maries-de-la-Mer a la Platja de Beauduc Photo ofLa Camarga: Saintes Maries-de-la-Mer a la Platja de Beauduc Photo ofLa Camarga: Saintes Maries-de-la-Mer a la Platja de Beauduc

August 27, 2018
August 2018

near Saintes-Maries-de-la-Mer, Provence-Alpes-Côte d'Azur (France)

Interessant recorregut en cotxe des de Saintes Maries de la Mer on ens ostetjàvem fins a la badia de Beauduc, tot admirant els diferents paisatges tan característics de la camarga i la seva fauna : platges, llacunes, dunes, canals ...
El recorregut comença amb un tomb per la població de les Saintes Maries de la mer, les seves platges, les seves casetes baixes de pescadors plenes de cafès i animació i la seva església fortificada del segle Xll on es veneren les reliquies de Santa Sara patrona del poble gitano.
Des de Saintes Maries cal agafar la carretera D570 en direcció a Arles , al cap de 4Km arribarem al fantàstic parc ornitològic del Pont du Gau on val la pena aturar-se per gaudir de l'espectacle de veure flamencs , ànecs, bernats pescaires... de ben a prop. Continuem per la carretera a tocar d'algunes llacunes i veient quadres amb cavalls i alguns bous de la Camarga. La carretera s'apropa a un dels braços del delta de la Roina que forma aquests paisatges, el que anomenen les Petit Rhone.
Més endavant girarem a mà dreta per la carretera D37 que ens aproparà a l'immens estany de Vaccares. Arriba un moment al cap de poc més de 15Km en que ens creuem amb la carretera D36 que hem d'agafar a mà dreta i que ens portarà cap a un altre punt d'informació del parc: El Centre d'information de la Réserve Naturelle Nationale de Camargue La Capelière , a tocar altre cop de les llacunes en un indret molt característic i amb diferents senders de descoberta.
La carretereta D36C ens anirà conduïnt en direcció a les salines de Giraud però abans d'arribar-hi ens desviem a la dreta i travessem l'anomenat canal du Japon o del Bras de Fer.
La carretera s'acaba i comença una pista de terra. Cal passar per un pas molt estret, col.locat per impedir el pas de les autocaravanes a tocar de les ruines de Tourvielle.
A partir d'aquí el camí passa per un entorn estrany com oníric, per damunt del dic i travessant just pel mig de les aigües de l'estany de Grand Rascaillan i l'estany de Fangassier lloc on es reprodueixen els flamencs. La llum es reflexa en aquestes aigües agafant tota classe de reflexos platejats i maragdes, sembla la carretera solqui les aigües.
Després de 10km de pista arribem a l'aparcament, on hi ha nombroses famílies fent acampada lliure. A partir d'aquí s'accedeix a peu fins una platja molt plana i salvatge, envoltada de dunes. Un indret perdut entre el no res a la Camarga que cal preservar.
Es tracta d'un recorregut amb cotxe magnífic que permet apropar-nos als diferents paisatges d'aquest parc natural i al final gaudir d'aquest entorn tan especial i aillat. Molt i molt recomanable.