Kapadokya Part III - Narlıgöl'den Derinkuyu'ya (25.06.2021)

Photo ofKapadokya Part III - Narlıgöl'den Derinkuyu'ya (25.06.2021) Photo ofKapadokya Part III - Narlıgöl'den Derinkuyu'ya (25.06.2021) Photo ofKapadokya Part III - Narlıgöl'den Derinkuyu'ya (25.06.2021)

32 minutes
39 minutes
June 25, 2021
June 2021

near Sofular, Aksaray (Türkiye)

Ihlara Vadisi ve Selime Katedrali sonrasında rotamız üzerindeki Narlı Göle uğradık.

Anayola 2 km mesafede ve yolu düzgün. Göl girişindeki büfe açıktı. Bir krater gölü olan Narlı Göl'de ayrıca bir termal otel bulunuyor ancak ziyaretimiz esnasında kapalıydı. 65 derece sıcaklıktaki suyu kalsiyum, sodyum ve bikarbonat açısından çok zengin içeriğe sahipmiş.

Biz giriş kısmındaki tepeden birkaç fotoğraf alarak döndük. Göl aşağıda kalıyor. Gölün karşı kıyısına inen düzgün bir yol, ve kıyı civarında ağaçlık bir alan bulunuyor.

"Son yıllarda Narlıgöl, su seviyesinin azalmasına bağlı olarak kalp şeklini alırken, eşsiz ve romantik görüntüsüyle ziyaretçilerini kendisine hayran bırakmaktadır." Bu nedenle olsa gerek turlar genelde burayı gün batımında tercih ediyorlarmış.

Narlı Gölden sonraki durak noktamız Derinkuyu Yeraltı Şehri oldu ancak son günlerde yağan aşırı yağmurlar nedeniyle geçici olarak ziyarete kapalıydı.

Kavşak

Yolu düZgün

Narlı göl

Cafe var. Termal otel kapalıydı.