Kandıra-Kışlaköy Araç ve Yürüyüş

59 minutes
February 4, 2024
February 2024

near Kandıra, Kocaeli (Türkiye)

Bu etkinlik, bir sonraki kayıtta yer alan "Kandıra-Babaköy: Desa Antik Kenti (?) Keşfi" isimli doğa yürüyüşünün hemen öncesinde yapılan gezinin kaydıdır. Kandıra-Babaköy yürüyüşünün kaydına ait açıklama kısmında, gün içindeki program yer almaktadır.

Toplu ulaşım ile Kandıra'ya ulaştıktan sonra, yakın zamanda tanıştığım çok değerli ekip arkadaşım Serkan tarafından karşılandım. Kendisi, Kocaeli'yi arşınlayan, doğal ve kültürel varlıklarını gezip gören, kaydeden ve tüm bunları açıklamalar ve görseller eşliğinde kendi sitesinde (kocaelitarihi.com) paylaşan; bu anlamda geleceğe önemli bir miras bırakacak olan bir insan... Nitekim, ikimizi bir araya getiren ise, doğa sevgisi ve kültürel varlıklar ile doğal güzellikleri keşfetme duygusu olmuştu.

Serkan'a etkinlik öncesinde Kandıra'da ve yakın çevresindeki güzellikleri görmek istediğimi paylaşmıştım. Kendisi Kandıra'da oturduğu için, vakit kazanmak adına farklı bir program yapmıştı ve motorsikleti ile beni karşılamıştı. Orhan Cami yakınlarındaki durakta otobüsten iner inmez, beni aldı ve sırasıyla ilçe içindeki Orhan Cami ve Ahlat Dede Türbesi'ni gösterdi. Yine ilçe içinde yer alan Yelkencioğlu Konağı'nı ise, pazar günü olmasına karşın, rica edip açtıracağı için dönüşte gezebileceğimizi, konağın hemen karşısında olan Tarihi Yeşil Hamamı'da yine dönüşte görebileceğimizi ekledi. Bu sebeple, ilçedeki bu iki eseri pas geçip Kanlıdere Su Bendi'nin yolunu tuttuk. Motorsikletiyle bendin yakınındaki asfalt yola geldik ve bu noktada bu kaydı başlattım. Tarlanın içinden kısa bir yürüyüşle bendi görüp tekrar motorsikletin yanına döndük ve araçla yolumuza devam ettik. Sırasıyla Kışla Su Bendi ve Uç Bey Türbesi'ni görmek üzere "Tekrar Motorsiklete Bindik" yazan izin olduğu noktaya geldik ve buradan sonra yol bozuk olduğu için araçtan inerek yürümeye başladık. Fakat "Tekrar Motorsiklete Bindik" isimli izi, bu noktaya tekrar ulaştığımızda attık. Kısacası, rotadaki Kışla Su Bendi ve Uç Bey Türbesi'nin içinde kaldığı döngüsel kısım yürünerek; diğer bölümler ise, araçla kat edilmiştir.

Gün içerisinde, Serkan'ın daha önce defalarca görüp bana göstermek için gezdirdiği tüm kültürel varlıklar ve doğal güzellikler için, kendisine teşekkürü bir borç bilirim. Kendisi yardımcı olmasaydı, bu eserlerin bir kısmını bulamayacak; bir kısmına ise, muhtemelen zor yollardan ulaşacaktım. Bu eserler, etkinlik tarihinde kendi sitesinde kayıtlı olduğu için, eserlerin açıklama kısımlarında kocaelitarihi.com sitesinde yer alan link paylaşılmıştır.

Bu etkinliğin bittiği noktada motorsikleti bıraktık ve bu kaydı kapatarak "Kandıra-Babaköy: Desa Antik Kenti (?) Keşfi" isimli yürüyüşün kaydını başlattık. Gün içinde peş peşe yapılan bu etkinlikler için, wikiloc'da yer alan ayrı kayıtları incelemek gerekecektir.

İyi gezmeler, yürüyüşler...

Uç Bey Tepesi Sırtlarından Alaybey Köyü

PictographReligious site Altitude 305 ft

Uç Bey Türbesi

Bir iki tane piknik masasının olduğu ağaçların altında küçük bir Düzlük Burada da piknik yapılabilir. Link: http://kocaelitarihi.com/places/uc-bey-turbesi/