جندق به مصر

near Hod, Isfahan (Iran)

جندق به مصر
تاریخ سفر: 17/08/96 تا 19/08/96
مسیر (رفت و برگشت): قائمشهر – ساری – کیاسر – دامغان – معلمان – جندق – مصر (جندق به مصر از جاده خاکی به طول 45 کیلومتر، مناسب برای ماشین‌های معمولی، ما با 405 و ال90 رفتیم)
مسیر خاکی جندق به مصر در نقشه آمده است و جاده کوبیده شده مناسبی است. اما در ارتباط با سفر به کویر مصر چند نکته که قبل از سفر برای خود ما سوال شده بود رو اینجا توضیح میدم، که شامل هیزم برای آتش، امکانات مصر، تفریحات، خطرات، اقامتگاه و غذا میشه. امیدوارم به کارتون بیاد
در کویر هیزم هست اما کم هست. اگه عشق آتیش داشته باشی، پیدا میکنی. درخچه و خار و خاشاک پیدا میشه اما کنده مناسب برای روشن نگه داشتن آتش تا صبح کمی نیاز به تلاش بیشتر داره و به آسونی پیدا نمیشه
ما دو شب در کویر مصر بسر بردیم و هر دو شب را در دل کویر چادر زدیم. البته فکر کنم ما جزو محدود گروه‌هایی بودیم که تمام شب را در کویر می‌ماندیم چون چادر دیگری به چشم ما نمی‌خورد. اما میتونین مهمانسرا و هتل هم بگیرین. اونجا چندین اقامتگاه سنتی و زیبا وجود داره
در صورت گرفتن هتل که همونجا تدارک غذا براتون می‌بینند. اما اگه مثل ما چادر می‌زنین برای غذا باید از قبل با همین هتل-رستوران‌ها هماهنگ کنین و غذا رزرو کنین. چون اونجا به تعداد مشخص سفارش داده شده، غذا درست می‌کنند
برو بچه‌های با صفای محلی همونجا تفریحاتی مثل شترسواری، موتور چهارچرخ و سافاری در اختیار توریست‌ها قرار میدن که شرایط و قیمت آنها در این تاریخ به شرح زیر است
شترسواری: شتربان یک گروه 5 نفره را به مدت 10 دقیقه در کویر می‌گرداند. نفری ده هزار تومن
موتور چهارچرخ: به مدت 10 دقیقه بر روی موتور که دو سرنشین (به غیر از راننده) دارد، دور می‌زنید. نفری ده هزار تومن
سافاری نوع 1:در محلی بنام “پیست” خودروهای آفرودی هستند که در گروههای 6 نفره به مدت ده دقیقه روی رمل‌هارانندگی می‌کنند. نفری بیست هزار تومن
سافاری نوع ۲: جهت دیدن غروب یا طلوع خورشید در محلی به‌نام تخت عروس، خودروهای آفرود (همراه به موسیقی شاد و مهیج) گروههای 6 نفره را به مدت حدوداَ 2 ساعت می‌گردانند و در محل‌هایی به‌نام تخت عروس، تخت عباسی، نیزار و دریاچه نمک توقف می‌کنند. هر خودرو 400 هزار تومن (ما اینو رفتیم خیلی حال داد)
امکانات روستا: سوپر مارکت، سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی برای استفاده عموم وجود دارد
خطرات: اهالی روستا می‌گفتند که در کویر مصر حیواناتی مثل شغال، روباه، خرگوش، موش و کفتار وجود دارد که بنظر من اغلب آن‌ها برای انسان خطر محسوب نمی‌شوند بجز کفتار. که با داشتن آتیش (که عشق شب‌مانی به آتیششه) دیگه فک نکنم مشکلی باشه. جانوران خزنده و گزنده مثل مار و عقرب و از این دست هم در فصول سرد مثل پاییز و زمستان، به گفته‌ی اهالی روستا در عمق خاک بسر می‌برند و روی زمین نمی‌آیند (البته ما چون اولش خبر نداشتیم از جندق گازوئیل تهیه کردیم که بریزیم دور چادر). پس اینم حله
در انتها نیز چندتا شماره تلفن برای شما دوستان خوبم میذارم که اگر توضیحات کافی نبود ازش استفاده کنین
شماره خودم: 09172413640 محسن خاندوزی
یکی از سافاری‌ها: 09103020465 امیرحسین افضل
سفرنامه مختصری هم برای این سفر تو وبلاگم هست اگه خواستین میتونین یه سری بهش بزنین