İstanbul-İzmir Yolu 3. Durak: Akhisar

Photo ofİstanbul-İzmir Yolu 3. Durak: Akhisar Photo ofİstanbul-İzmir Yolu 3. Durak: Akhisar Photo ofİstanbul-İzmir Yolu 3. Durak: Akhisar

September 10, 2023
September 2023

near Akhisar, Manisa (Türkiye)

GENEL NOT: Bu kayıt, 2023 yılının eylül ayında, Kuşadası'na giderken, araç güzergahına yakın yerlerde yer alan bazı yerleşim yerlerindeki kültür envanterine kayıtlı eserleri ziyaret etmek amacıyla yapılan gezilerden sonuncusuna aittir.

Rotada yer alan kültürel varlıkların çoğuna araçla gidilmiştir; bazı eserleri görmek için araç park edilip kısa yürüyüşler yapılmıştır.

Yolculuk sırasında duraklanan ve birden fazla eser yer aldığı için wikiloca kayıt edilen geziler sırasıyla, Uluabat Gezisi, Susurluk Gezisi ve Akhisar Gezisi'dir. Fakat bu gezilerin arasında, araç yolumuza yakın sayılan Bereketli Köyü Roma Köprüsü ile Gelenbe Köprüsü (bu köprü araç yolunun hemen yanındadır fakat, İzmir yönüne giderken yolun diğer tarafında kalmaktadır) eserler de ziyaret edilmiştir, fakat bu eserler için herhangi bir kayıt yapılmamıştır. Ayrıca dönüş yolunda da, yolun İzmir-İstanbul yönüne bakan tarafında yer aldığı için, farklı yerleşim birimlerinde bulunan Or Yehuda Tarım Okulu, Sultançayırı Köprüsü ve Issız Han isimli kültürel varlıklar görülmüş ve bunlardan hiçbiri kayıt edilmemiştir. Kısacası, vakti olanlar tüm bu eserleri ziyaret etmek isterse, İstanbul'dan İzmir'e doğru giderken aşağıdaki sırayı takip edebilir:
1) Issız Han (D)
2) Uluabat Gezisi
3) Susurluk Gezisi
4) Sultançayırı Köprüsü (D)
5) Bereketli Roma Köprüsü
6) Gelenbe Köprüsü
7) Akhisar Gezisi
8) Or Yehuda Tarım Okulu (D)

(D): Dönüş Yolunda Görülmüştür.

ÖZEL NOT: Akhisar'da yer alan tüm bu kültürel varlıklar, araçla gezilerek görülmüştür; fakat trafiğin yoğun ya da birkaç eserin birbirine yakın olduğu noktalarda, araç park edilmiş ve kısa yürüyüşler yapılmıştır.

Rota üzerinde de yer alan üç müzenin ziyaret edilmesi önerilir:
1) Zeytincilik Müzesi (ücretsiz)
2) Akhisar Müzesi (müzekart)
3) Thyateira Antik Kenti (müzekart)

Kültür envanterinde yer alan "Hastane Höyüğü" isimli yeri de, etrafı çevrili olduğu için ziyaret edemedim. Bu höyük dışında, yürüyüş tarihinde envantere kayıtlı olan tüm kültürel varlıklar görülmüştür.

İyi gezmeler...

Paşa Hamamı

PictographReligious site Altitude 359 ft

Paşa Cami

"22.01.2020 tarihinde meydana gelen depremde ağır hasar alması sonucu cami ibadete kapatılmıştır" yazısı, cami girişinde yer almaktadır.

Sarı Ahmet Paşa Aşevi

Girişindeki yazıda yapım tarihi olarak 1481, restorasyon tarihi olarak ise 2004 yılı verilmiştir. Bu eser, yürüyüş yaptığım tarihte kültür envanterine kayıtlı değildi.

Bu taş, yürüyüş yaptığım tarihte kültür envanterine kayıtlı değildi. Taşın sadaka taşı olabiliceğini düşündüğümü ekliyor, yorumu bilenlere bırakıyorum.

Dombaycıoğlu Hanı

Yeni Hamam

PictographReligious site Altitude 375 ft

Yeni Cami

Zeynelzade Kütüphanesi

Üçüncü fotoğraf, kütüphanenin karşısındaki camiye (Hashoca Camii) aittir. Cami, yakın zamanda yapılmış olmalı ki, kültür envanterine kaydedilmemiştir.

PictographReligious site Altitude 360 ft

Şeyh İsa Cami Haziresi

Bu hazire, yürüyüş yaptığım tarihte kültür envanterine kayıtlı değildi.

PictographReligious site Altitude 356 ft

Şeyh İsa Cami

PictographReligious site Altitude 357 ft
Photo ofŞeyh İsa Hazretleri ve Şeyh İlyas Çelebi Hazretleri Türbeleri Photo ofŞeyh İsa Hazretleri ve Şeyh İlyas Çelebi Hazretleri Türbeleri Photo ofŞeyh İsa Hazretleri ve Şeyh İlyas Çelebi Hazretleri Türbeleri

Şeyh İsa Hazretleri ve Şeyh İlyas Çelebi Hazretleri Türbeleri

PictographReligious site Altitude 358 ft

Konut, 80. Sokak, No: 40

Yürüdüğüm güzergahın sağında yer alan bu yapı, etkinlik tarihinde kültür envanterine kayıtlı değildi.

Konut, 80. Sokak, No: 44

Yürüdüğüm güzergahın solunda yer alan bu yapı, etkinlik tarihinde kültür envanterine kayıtlı değildi.

Photo ofAkhisar Zeytin ve Zeytincilik Müzesi Photo ofAkhisar Zeytin ve Zeytincilik Müzesi Photo ofAkhisar Zeytin ve Zeytincilik Müzesi

Akhisar Zeytin ve Zeytincilik Müzesi

Restoran olarak da hizmet veren bu müzeye giriş ücretsizdir.

PictographMuseum Altitude 348 ft
Photo ofZeytincilik Müzesi (Ek Fotoğraflar) Photo ofZeytincilik Müzesi (Ek Fotoğraflar) Photo ofZeytincilik Müzesi (Ek Fotoğraflar)

Zeytincilik Müzesi (Ek Fotoğraflar)

Florya Oteli

PictographMuseum Altitude 371 ft

Akhisar Müzesi

Tam bu noktaya geldiğimde telefon şarjımın bitmek üzere olduğunu fark ettim ve müzenin bahçesinden ayrılarak harici şarj cihazını almak üzere araca geri döndüm. Müzenin önünde yer alan Thyateira Antik Kenti'ne ait kalıntıların olduğu alana geri döndüğümde, vakit az kaldığı için bu müzeyi gezmedim.

PictographRuins Altitude 341 ft

Thyateira Antik Kenti (1)

PictographRuins Altitude 340 ft

Thyateira Antik Kenti (2)

Thyateira Antik Kenti (3)

Bu izin olduğu yerde, alanın giriş kapısı bulunmaktadır.

Thyateira Antik Kenti (4)

Thyateira Antik Kenti (5)