GÜMÜŞHANE YAYLALARI YÜRÜYÜŞÜ; Altınpınar Limni Gölü - Altınpınar Köyü

Photo ofGÜMÜŞHANE YAYLALARI YÜRÜYÜŞÜ; Altınpınar Limni Gölü - Altınpınar Köyü Photo ofGÜMÜŞHANE YAYLALARI YÜRÜYÜŞÜ; Altınpınar Limni Gölü - Altınpınar Köyü Photo ofGÜMÜŞHANE YAYLALARI YÜRÜYÜŞÜ; Altınpınar Limni Gölü - Altınpınar Köyü

September 7, 2019
September 2019

near Meryemana, Gümüşhane (Türkiye)

30.08.2019
Gümüşhane - Koyunoğlu Yayla
17,5 km ... Araç ile

Koyunoğlu Yayla - Aksu Yayla...7,5 km

Arazi çok dik, kamp yükümüz de ağır olduğu için Koyunoğlu yaylasına kadar araç ile gitmeye karar verdik.

Koyunoğlu yayla 2100 m kotundadır. Eğimli, ağaçsız ve geniş otlaklarla kaplı yayla çimeninde kıvrıla kıvrıla, ine çıka ilerledik.

Önce Bulanık Gölü ve sonra Dipsiz Gölü fotoğrafladık.

Bir davar sürüsünün köpekleri etrafımızı sararak bizimle arkadaş oldular.

Aksu yaylası yakınlarında genç çam ağaçlarından oluşan Yayla Tepe bugünün son tırmanışı oldu.

Aksu yaylasındaki bir yamaçta bulunan terk edilmiş çoban evlerinden birini kullandık. Ocağından duman tüttürdük. Üç odasındaki tahta kerevetleri yatak olarak kullandık.
Derken komşu evin sahibi Selim Yılmaz ve ailesi geldi. Butun gün kendine yayılan ineklerini yamaçlardan topladılar. Teker teker sağdılar. Bizlerle sohbet ettiler. Sabah kahvaltımız için sıcak taze süt ikram ettiler.

31.08.2019
Aksu Yayla - Maden Çeşmesi
...16,0 km.
Toplam Yürüyüş...23,5 km

Buradaki parkurlar daima tırmanışla başlıyor. Çünkü doğa çok vahşi olduğu için barınabilecek uygun noktalar hep su yakınında ve rüzgardan korunmuş alçak yerlerdedir.

Öküz Yatağı mevkiine gelince Gümüşhaneli bir ailenin Hatay'dan gelmiş misafiri ile yaylanın bu noktasında piknik yapmakta olduğunu gördük. Davet edildik. Salata eşliğinde ızgara köfte orasını düğün yerine çevirdi. Çayları da güzeldi. Yurdumun güzel insanlarından bir örnek, Yılmaz Demirel ailesine ve Fevzi bey ailesine teşekkür ediyoruz.

Tırmanışa devam. Midi Yaylasındaki çobanlardan da geceleme misafirliği daveti aldık, ama biz hedefimize ulaşmayı tercih ettik.

Parkurun Midi Yaylasından sonraki bölümü gerçekten çok zorlu idi. Bu bölüme Maden Çeşmesine geçiş patikası deniliyor.

Nihayet Maden Çeşmesine ulaştık. Su yakınına kampımızı kurduk.

01.09.2019
Maden Çeşmesi - Evren (Söfker) Yayla...16,5 km
Toplam Yürüyüş...40,0 km

Çadırlarımızı kurutarak kamp yerini toplamak zaman alıyor. Yürüyüş başlangıcı 09:30 'u buldu.

Karadeniz sahilini Anadolunun iç kesimlerine bağlayan önemli karayolu bağlantılarından biri de Tersun Geçitidir.

Tersun Geçitinde 2057 m. kotundan itibaren müthiş bir tırmanış başlıyor. Birinci etapta Çevrepınar Yaylasına ulaştık. Biraz mola verdik. İkinci etapta 2560 m kotuna yükseldik. Manzara muhteşem idi. 2 aşıt geçtik. Çok soğuk bir rüzgar altında sırtı yürüdük ve Evren (Söfker) Yaylasına ulaştık.

Evren(Söfker)Yaylası da Çevrepınar Yaylası gibi tamamen terk edilmiş. Artık bu yüksek kotlarda hayvancılık yapılmıyor. Taş evleri yıkılmış duvarlar halinde. Su var, ama kamp yapmaya uygun yer yok. Zorlukla 3 KAMP çadırını bizleri barındıracak kadar kurduk. Yağmurlu havada burada kamp yapılamaz.

02.09.2019
Evren(Söfker) Yayla - Hendüt Yayla .....13,8 km
Toplam Yürüyüş....53,8 km

Sis içinde uyandık. Güneş çıkınca çadırları kuruttuk.

Her zamanki gibi yükseliyoruz. Her tepe noktası muhteşem manzaralar sunuyor bizlere. 5.km'den sonra aşılacak bir dağ var önümüzde. Takip ettiğimiz iz kaydının yetersizliği sebebiyle hatalı patikalara girince biraz zorlandık, ama başardık.

Bu parkur boyunca Şiran ilçesi ve bulunduğu ovanın manzarasını seyrederek ilerledik. Şiran çocukluğumun 3 yılını geçirdiğim bir kasabadır. Duygulandım ve sevindim.

Nihayet bir sırta ulaştığımızda güneş altında çatı sacları parlayan Hendüt Yaylasının baraka ve evlerini gördük.

Hendüt Yayla girişinde nur yüzlü bir hanım nine karşıladı bizleri. İsteğimizi kırmadı ve ayran ikram etti. Bütün yorgunluğumuz gitti. Konaklamak için birkaç yıldır boş olan kız
kardeşinin evini kullanabileceğimizi söyledi. Boş eve yerleştikten sonra akşam yemeği için Şiran'lı yaylacı Mehmet Yıldız beyden davet aldık. Yemek nefis idi.

Yurdumun güzel insanları, sizleri seviyorum.

03.09.2019
Hendüt Yayla - Esentepe (Artabel) Yayla...13,0 km.
Toplam Yürüyüş...66,8 km

Hendüt yayladan başlayacak bu parkur, planlanan bütün rotamızın en yüksek noktası olan Çataltepe'ye, 2560 m, 3 km. lik bir tırmanış ile başlıyor. Kolay değil. Bizi kahvaltıya davet eden Şiranlı Mehmet Yıldız beye traktörüyle bizi Çataltepe'ye çıkarmasını rica ettim. Onların da bir ineği dün gece yaylımdan geri dönmemiş, onu aramaları gerekiyormuş. Amaçlarımız birleşince ailenin bütün erkekleri ve bizler traktörün römorkuna doluştuk. Hep birlikte 2560 m kotundaki aşıta kadar kolayca çıktık. Onlar dürbünleriyle ineklerini aramaya başlarken bizler de yolumuza devam ettik. Geçitte Kürt Mezarlığı noktasından geçtik.

Dağlar o kadar yüce ve bizler o kadar küçüğüz ki.

Patikaları izleyerek önce yatay ilerledik sonra alçalmaya başladık.

Isırganlı Yaylasına ulaştığımız zaman mola verdik.

Bir sırta çıkınca Esentepe (Artabel) Yaylasını gören müthiş güzel bir manzara noktasında olduğumuzu anladık.

Zikzaklar yaparak iniyorduk ki, yol arkadaşımız Metin Uluışık'ın "AYI VAR" diye bağırmasıyla heyecanlandık. Bir biz ayı ve yavrusunun hızla yukarıdaki kayalıklara doğru koştuğunu gördük. 30 m kadar uzağımızda idiler. Anne ayı ve yavrusu bizlerden çekinmişler ve kayalıklara kaçmışlardı.

Esentepe Yaylasında yaylacı bir ailede bizleri yemeğe davet etti. Nenemizin ellerine sağlık, harika oldu.

Esentepe (Artabel) Yaylasının 2 km kadar aşağısında, Artabel buzul göllerinden başlayan buz gibi suların oluşturduğu çağlayan bir derenin kenarında genişlemiş çimenlik alana yerleştirilmiş Gülaçar Alabalık ve Dinlenme Tesislerine gittik.

Küçük ahşap kulübelerden biri evimiz, alabalıklardan bazıları da akşam yemeğimiz oldular.

04.09.2019
Esentepe (Artabel) Yayla - Yalınkavak Yayla...13,0 km
Toplam Yürüyüş...79,8 km

Bugünkü parkurumuzda toplam olarak 700 m lik bir yükseliş yapmamız gerekiyor. Kayalık dik tırmanışlar da var. Bu sebeple sırt çantalarımızı bir araç ile Yalınkavak Yaylaya göndermeye karar verdik. Çok iyi bir karar olduğunu yaşayarak öğrendik.

Eski bir mermer ocağını geçtikten sonra çıktığımız birçok sırt bizlere derinliği olan alışılmamış manzaralar sundular.

Yıldız Dağını aşmadan önce güzel bir açık alanda mola verdik, güç topladık.

Yalınkavak yaylacısı Yakup Zeynel ailesi bizlere hoşgeldiniz yemeği sundular.

Yalınkavak Köyü Muhtarı Ahmet bey, akşama doğru aracıyla sırt çantalarımızı getirdi. Yeni yapılan bir yayla evinin çatı katına yerleştik.

05.09.2019
Yalınkavak Yayla - Altınpınar (Limni) Gölü...10,4 km
Toplam Yürüyüş...90,2 km

Zeynel Ailesinin üretimi tereyağı, kaşar peyniri, reçel ve tava ekmeği ile yaptığımız nefis kahvaltımızdan sonra tırmanışa başladık. 1,5 saatlik kısa bir tırmanıştan sonra inişe başladık. Yolun yarısı tamamen yoğun sis içinde geçti.

Sırtı aşınca Torul Yaylalarının manzaraları bizleri karşıladı. Kolay bir yürüyüş oldu.

Sonunda etkinliğimizin en cazip görüntüsü olduğunu düşündüğüm bir noktaya ulaştık.
ALTINPINAR (LİMNİ) GÖLÜ SIRTLARINDAN ALTINPINAR KÖYÜ.

Altınpınar Köyü Muhtarı Metin Çakmak (0533 813 4936) ve arkadaşı Mehmet bey, araç ile geldiler ve bizi Altınpınar Köyüne ulaştırdılar.

ALTINPINAR gerçekten çok güzel bir vadi içinde 5 mahalleden oluşan büyük bir köy. Biz önce burasını Torul ilçesi zannettik. Muhtar bey ve köy insanları ile hoş sohbetimiz oldu..Yeni yapılan köy camisini de gezdik. Çalışkan ve yardımlaşmayı seven huzurlu Altınpınar halkını gönülden kutluyoruz.

Muhtar bey aracıyla bizi Torul İlçesine kadar getirdi. Dönüş biletlerimizi aldık ve Metin Çakmak Muhtarımıza elveda dedik.

TEŞEKKÜR

Bir hafta süren Gümüşhane Yaylaları Yürüyüş Etkinliğimiz doğa ve macera tutkusuyla dolu bizler için mükemmel bir deneyim oldu.

Etkinliğimizin başarısını sağlayanlar aslında bizlerden daha çok aşağıda açıkladığım kişi ve kurumlardır:

- Bu muhteşem Doğa Yürüyüş Rotalarının hazırlanmasını sağlayan ve destekleyen Gümüşhane Valiliği,

- Gümüşhane Doğa Yürüyüş Rotalarını bizzat hazırlayan, fotoğraflayan ve kitap haline getiren Ersin Demirel hocamız,

- Etkinliğimiz süresince ilgisini üzerimizden eksik etmeyen Sayın Gümüşhane Valimiz ve talimatları ile güvenliğimizi bize hissettirmeden sağlamayı başaran Gümüşhane Jandarma Kuvvetlerimiz,

- Rotamız üzerinde olan bütün Köy Muhtarlarımız,

- Ziyaret ettiğimiz yaylalarda bizleri karşılayan misafir eden yayla insanlarımız,

Sizlere en derin saygılarımızı ve teşekkürlerimizi sunuyoruz.

GPS iz kayıtlarına ulaşmak için
adresinden "metin kurt" adı ile arama yapabilirsiniz.

Doğada Kalalım Sağlıklı Olalım.