گلکشت قله خرونرو

November 8, 2018
November 2018

near Lalūk, Māzandarān (Iran)

این کوهستان در استان مازندران و در منطقه سوادکوه (پل‌سفید) واقع است و چند قله صخره‌ای دارد که بلندترین آن نِرو یا همان «خِرونِرو» می‌باشد.
این مجموعه کوهستانی بکر و زیبا در میان کوهنوردان کمتر شناخته شده است و به دلیل دیواره‌ای و جنگلی بودن، تیم‌های کمتری آن را صعود می‌کنند. به دلیل وضعیت آب و هوای خاص آنجا (اغلب مه‌آلود و بارانی) بهتر است از راهنمای محلی برای صعود بهره‌مند شد.
چند نکته برای کسایی که با مشاین شخصی می رند.
اول اینکه یکی از بهترین برنامه هایی هست که تجربه خواهید کرد. چرا که در این مسیر شما همه چیز می بینین ( البته فصل پاییز)
جنگل انبوه، دشت، قله خرونرو، چشمه، جنگل مه آلود، جنگل ابر
ما حدود ساعت 12 شب از اشتهارد کرج راه افتادیم و ساعت 4.30 صبح به سواد کوه یا همون پل سفید رسیدیم. چون باید وارد فرعی می شدیم و هوا تاریک بود 2 ساعتی استراحت کریم تا از زیبایی های مسیر تو هوای روشن لذت ببریم.( جاده پر پیچ و خم و خطرناک)
ساعت 7 به روستای سنگده رسیدیم و شروع جنگ انبوه راش و راه خاکی. حدودا 1 ساعت با در جنگل حرکت می کنین تا به محل پارک ماشین ها می رسین. شروع پیاده روی تا چشمه حدود 2 ساعت و نیم پیاده روی با شیب تقریبا 20 درجه.
ساعت 10.30 به چشمه رسیدیم و بعد از 4 ساعت استراحت ساعت 2 در هوای کاملا مه آلود به سمت ماشین حرکت کردیم .
1. با ماشین کفی می تونین برین.
2. شرایط آب و هوایی مدام عوض می شه. پس حتما با خودتون پانچو لباس های گرم ببرین .
3. خیلی از دوستان شب رو اونجا چادر می زنند و می مونن.
4. حتما در مسیر از چشمه آب پر کنین تا مجبور نباشین مسیر سراسر گل و لای رو برگردین برای آب.
5. ترجیحا از gps استفاده کنین. چرا که اگه در جنگل مه گیر راه رو گم کنین دیگه به این راحتی نمی تونین مسیر رو پیدا کنند.