Frig Vadisi Part VI - Emre Gölü'nden Üçlerkayası'na (05.06.2021)

Photo ofFrig Vadisi Part VI - Emre Gölü'nden Üçlerkayası'na (05.06.2021) Photo ofFrig Vadisi Part VI - Emre Gölü'nden Üçlerkayası'na (05.06.2021) Photo ofFrig Vadisi Part VI - Emre Gölü'nden Üçlerkayası'na (05.06.2021)

2064
June 5, 2021
June 2021

near Üçlerkayası, Afyonkarahisar (Türkiye)

(Daha kapsamlı bir tur için Part VII tercih edilebilir --> https://www.wikiloc.com/car-trails/frig-vadisi-part-vii-uclerkayasindan-goynus-vadisine-05-06-2021-74983853)

Gezimizin üçüncü gününde ilk durağımız Emre Gölü oldu. Sosyal Tesislerde kahvaltı yapmayı planlarken büyük bir yenileme ve peyzaj çalışması ile karşılaştık.

"Emre Gölü Çevre ve Frig Medeniyet Bahçesi Projesi" kapsamında yapılan çalışmalar birçok sosyal donatı alanını (seyir terasları, kır bahçesi, restoran, spor alanları, mangal ve piknik alanı ) içeriyor. Projenin tamamlanma aşamasında olduğunu ve tesisin Haziran ayında yeniden açılacağını öğrenerek oradan ayrıldık. Sırasıyla diğer uğrak noktalarımız:

- Memeç Kayalıkları: Arog filminin de çekildiği kayalıklarda, "Bizans dönemine ait kaya yerleşimleri ve şapel bulunmaktadır. Yakın çevresinde bulunan Frig kaya anıtları bu bölgeye ayrı bir özellik kazandırır."

- Aslankaya Anıtı: "Yüksek bir kayanın güney yüzü, dikey kesilmiş üçgen çatılı bir tapınak cephesidir. Üçgen çatının kiriş boşluklarında karşılıklı iki sfenks (insan başlı aslan), ana cephede niş içinde iki aslan arasında Kibele bulunmaktadır."

- Döğer Kervansarayı: "II.Murat tarafından yaptırılmış Osmanlı eseridir. İki katlı han bölümü ile develiği bulunan iki bölümden ve eyvan biçimi taç kapıdan oluşan mimarisi ile örnek bir yapıdır. İki katlı hanın, üst odaları yolcuların yatma; alt kat ise dinlenme yeridir."

- Frigya Organik Köy Evi: Kahvaltı için tercih ettik. Fazlasıyla memnun kaldık. Kahvaltı oldukça doyurucu ve özgün. Fiyatlar makul. Tarih ve doğayla iç içe bir mekan. Daha doyurucu olanı ise bölge tarihi ve yöre kültürü üzerine işletme sahibi ile yaptığımız sohbet oldu. Onun da yönlendirmesiyle sonraki rotamızı yeniden çizdik.

Emre Gölü Sosyal Tesisleri

Kampsamlı bir çevre düzenlemesi yapılıyor. Bitmek üzere. Hemen arkasında göle hakim konumdaki tepeciğe kafeterya yapılıyor.

Frig Medeniyet Bahçesi

Memeç Kayalıkları (AROG seti)

Aslankaya Anıtı

Yollar düzgün.

Çeşitli kaya oluşumları

Her yer haşhaş tarlası (:

Döğer Kervansarayı

Sabah erken gelmiştik ve kapalıydı ancak etrafta dolandığımızı gören bir görevli gelip kapısını açtı.

Çeşitli kaya oluşumları

Frigya Organik Köy Evi

Kahvaltı vakti (: kahvaltı oldukça doyurucu ve özgün. Daha doyurucu olanı ise bölge tarihi ve yöre kültürü üzerine buranın aile işletmeciliğini yapan genç arkadaşla sohbetimiz oldu. Onun da yönlendirmesiyle sonraki rotamızı yeniden çizdik.