Eryaman 1

July 7, 2020
July 2020

near Eryaman, Ankara (Türkiye)

Part_1

Eryaman EGO bisiklet yolu baslangıcı gidis seridi. Oldukca genis şeritler

Ego Eryaman bisiklet yolu başlangıcı geliş şeridi

EGO bisiklet yolu Eryaman etabı ilk hemzemin kavşak Herhangi bir problem görünmüyor

Eryaman ego bisiklet yolu eryaman metro istasyonu arka çıkışı, tam karşısında park var

EGO Eryaman bisiklet yolu Rotası Eryaman Metrosu kesişimine geldik Metro'nun ön çıkışı ve yolun devamı

Yol kenarı uzun bir park alanı Eğer Rota geçirilirse parkın içerisinden geçmesi de potansiyel olabilir

aynı rotanın geliş şeridinden bir görüntü geniş şeritler devam ediyor

Rotanın başlangıcındaki parkın çıkışı bisiklet yolunun Tam olarak nereden başlayacağı burada önemli farkın çıkış kapısından mı yoksa kavşaktan sonra direkt yolun kenarından mı başlayacak?

EGO bisiklet yolu Buradan sağa dönüyor tamamen konut alanları içerisine giriyor

Rota üzerinde anlık yol kesidi örneği iki şerit gidiş iki şerit geliş bir yol şerit genişlikleri fazla ortada refüj var

Rota ilerlerken buradan sola dönüyor

Ve benzer bir yol kesitinden devam ediyor yine konut alanları arasında

Yolun bu kısmında bir araba genişliğinde mesafe zaten parklanma ile gitmiş bisiklet yolu için müsait, ya da paylaşımlı bisiklet yolu olarak belirlenmesinde bir sakınca yok

Burada ilginç bir dönüş var Rota Bu noktadan sonra sağa dönüyor dümdüz gece Ana yola varacak aslında ama bunu tercih etmiyor rota

Bu de burada sağa döndü ancak bomboş bir araziden geçiyor yani gece ışıklandırmasında burada güvenlik problemi olabilir

Rota üzerinde herhangi bir arazi kullanımı ya da ışıklandırma Yok gece kullanımı güvensizlik hissi yaratır

Burada Rota 3 giriş 3 genişlik ona bir yol ile kesişiyor ve sola dönüyor EGO Rotası yolun iki tarafında Ama bisiklet yolu planlıyor yoksa ters yönde giden tek şerit üzerinden buradan direkt sola dönmeyi planlıyor bilemiyorum ancak tek taraftan gidiş geliş bisiklet yolu olacaksa arabalara ters yönde sürmüş oluyorlar

Tek taraftan bisiklet yolu tasarlanacak sa araçlarını zıt yönlü olmuş oluyor

Rota burada Optimum Alışveriş Merkezi ile kesişti ve karşıya geçecek

Karşıya geçtiğimiz yıl bu şekilde ve alışveriş merkezinin girişinde Rota sona eriyor

Katlı Kavşağı üzerindeyiz ve birazdan Rota başlayacak sağa dönerek

Rota başladı 3 şerit gidiş geliş refüjlü bir yol şerit genişlikleri oldukça fazla eğim makul

Rota başlangıcını geriye doğru çektim karşımız bu şekilde anayol aşağıdan gidiyor yukarıda oldukça büyük bir Işıklı kavşak var

Rota üzerinde buradan sola dönüş var ortadaki refüj bariyer oluşturuyor dönüş gerçekleşecek s refüj de tadilat ve sinyalizasyon gerekecektir Çünkü hızlanmayı teşvik eden bir yol

Karşıya geçtik ve yol daraldı. 3 giriş 3 genişlik yol aynı şerit genişlikleri ile iki gidiş iki geliş haline geldi kaldırım artık oldukça dar. Bisiklet yolu için kaldırımdan pay alınamaz iki gidiş iki geliş olduğu için paylaşımlı bisiklet Yolu'na uygun

Yol kenarında bir miktar parklanma ama mevcut, kaldırın daha düzenli biraz daha geniş

Rota aşağıda gördüğümüz Bu yoldan geldi ve üçlü kavşaktan şu anki yola döndü, ikinci fotoğraf şuan rotanın bulunduğu yol ile ilgili yol oldukça geniş iki gidiş iki geliş şeritten oluşuyor ve kaldırım oldukça genişledi bisiklet yolu yapımı için oldukça müsait alan var

Bisiklet yolunun şu an bulunduğu yerde gidiş ve geliş rotası'nın fotoğrafları. Yol oldukça geniş kaldırımlarda geniş ortada ağaçlandırılmış bir refüjde mevcut şeritlerde dağıtılarak bisiklet yolu yapılabilir. Bir miktar eğim de söz konusu kavşaktan buraya çıkarken ancak bisiklet sürülebilir seviyede

P burada yolun kenarında böylesine geniş dikine parklanma lı bir cep söz konusu ve tamamen kamusal görünüyor.

Burada karşı taraftan gelen bir rota planlanmamış ancak karşı taraf bir özel mülk girişi gibi görünüyor aynı zamanda ortada refüj bir bariyer oluşturabilir

L Rota devam ediyor karşıya geçtik ve yol daraldı Sağlı sollu patlamayı ayrılmış alanlar var ortadaki refüj kayboldu.

Metro istasyonuna yaklaşırken geçiş bu şekilde iki taraflı açılan Meydan ımsı bir yapı var ve kenarlarda otopark ayrılmış

Metro istasyonunun girişi

Metro çıkışından Park and ride alanına doğru bakış, tek metro çıkışı var

Rotayı takip ediyor yönden devam ediyorum bu sefer kaldırımın yanında küçük ağaçlandırılmış bir bölge ve ardından yol başlıyor yolun diğer tarafına göre kesip de ufak bu tip bir de işim var

Rota burada büyük bir sitenin içine giriyor yani özel mülk birazdan serbest bir şekilde girip giremeyeceği mi bakacağım ama buranın adı Eryaman evleri isimli bor konut sitesi. Bu nedenle Rotayı alternatif bir yerden geçirmek gerekebilir

Sitenin tam bitişiğinde Eryaman Spor Tesisleri içerisinde bisiklet yolu var park içerisinde

Rotanın geçtiği yerde sitenin içerisindeyiz Sağlı sollu dikine farklı an mı var Ancak Burası bir özel mülk içi

Hala sitemin içerisindeyiz buradan kamusal bir bisiklet yolu geçirmek mümkün olmayacak gibi duruyor

Rotanın üzerinde devam ediyoruz bir gidiş bir genişlik bir yol ancak hala sitenin içerisindeyiz

Rotayı takip ede vam ediyorum

Senin çıkış kapısı ve karşıya geçişi. Doğrudan karşıya geçiş mümkün değil refüj var ve hücre tadilat gerekecek ya da yolun iki tarafında gidiş geliş bisiklet yolu olacak

alternatif Rota 3 giriş 3 geniş geniş kaldırımlı yol

Alternatif rota

Eryaman Metro istasyonundan çıkıp buraya sağ döndüğümüz alternatif rota