Photo ofEFSANE SAMSUN (ATAKUM) - SİNOP ROTASI / Araba + Trekking / (Tatlıca Şelaleleri - İnceburun Deniz Feneri - Sinop Merkez) Photo ofEFSANE SAMSUN (ATAKUM) - SİNOP ROTASI / Araba + Trekking / (Tatlıca Şelaleleri - İnceburun Deniz Feneri - Sinop Merkez) Photo ofEFSANE SAMSUN (ATAKUM) - SİNOP ROTASI / Araba + Trekking / (Tatlıca Şelaleleri - İnceburun Deniz Feneri - Sinop Merkez)

June 25, 2022
June 2022

near Kurupelit, Samsun (Türkiye)

Atakum’dan araçla başlayarak önce Erfelek şehir merkezine devam eden, şehir merkezinde kahvaltıdan sonra Tatlıca Şelaleleri ve Tatlıca Tabiat Parkının girişinden Tatlıca Köyü ve Şelalelerin kaynağına kadar hiking ile devam eden, sonrasında tekrar araç ile direkt olarak İnceburun Deniz Feneri ve buradan da şehir merkezine geçen, şehir merkezi içinde hem araçla hem de hiking ile tüm tarihi ve gezilebilecek mekanları gezdiren, öğlen yemeği, akşam yemeği, çayı, kahvesi, tatlısı şekeri bol olan ve başladığı yerde biten, değerlendirmeleri detaylı efsaaane bir rota… Umarım faydalı olmuştur…

Başlangıç Noktası: Atakum Körfez

3) Şekerci Mehmet Gürbüz - Kahve/Tatlı
4) Sinop Kalesi Üstü Bar - Bira
5) Teyzenin Yeri Mantı - Akşam Yemeği

NOT 1: Araç kullanacağım için kale üstü barda bira içemedim ancak araç olmazsa her türlü içeceğimi düşünerek listeye ekledim.

NOT 2: Sinop Tarihi Çeşme ile Şehitler Çeşmesi aynı değil. Şehitler Çeşmesi şehir merkezinde liman civarında, tarihi çeşme ise Paşa Tabyalarından yaklaşık 500 metre ileride.

NOT 3: Yorgun bir şekilde uzun süreli arabayı kullanmayı gerektiren bir rota olduğu için moderate-difficult arası olduğunu düşünüyorum.

NOT 4: Sinop tarihi cezaevi restorasyon dolayısıyla yıl sonuna kadar kapalı.

Rotaya Eklenebilecek Ekstra Duraklar ve Aktiviteler:
1) Hamsilos Koyu ve Hamsilos Tabiat Parkı Hiking
2) Şehir Merkezinde Tekne Turu
3) Yalı Kafe’de Çay/Kahve
4) Karakum Plajında Denize Girmek

PictographPicnic Altitude 581 ft

Öztürk Restaurant - Erfelek

Erfelek Şelalelerine giderken yol üzerinde kahvaltı için muazzam bir mekan. Oldukça ünlü, çalışanları güler yüzlü ve temiz. Serpme kahvaltısı gayet güzel özellikle sahanda yumurtası ve farklı türde reçelleri gayet hoş. Mekanın klasik dekorasyonu da gayet hoş. Resimlerde gördüğünüz iki kişilik kahvaltı için ödediğimiz fiyat 150 ₺. Bu kahvaltı ile 4 kişi çok rahat doyar.

Buraya dikkat edin. Şelale kaynağına gitmek için sağdan devam etmeniz gerekiyor. Tabela kırık olduğu için biz ilk başta düz devam ettik sonra aşağıdan birilerini arayıp sorduk. Soldan yukarı devam ederseniz Tatlıca Köyüne çıkarsınız.

ŞELALE KAYNAĞI

İNCEBURUN DENİZ FENERİ

İnanılmaz bir yer… Gelmeyen çok şey kaybeder.

PictographPicnic Altitude 69 ft

Sinop Merkez’de yemek yenebilecek temiz ve güzel bir yer. Fiyatları ortalama. Sinop pidesi (açık) 55 ₺. Lezzetleri fena değil. Meze olarak sadece ezme ve havuç tarator getiriyorlar. Sinop pidesinin tadını biz çok beğenmedik ama hamuru malzemesi gayet iyiydi. Ben mantı da yemek istediğim için sonrasında Urfa dürüm yedim porsiyonu orta ve tadı fena değildi. Çok doyurmadı. Tek sorun park yeri bulmak biraz sıkıntı. Göbekten lokantaya doğru dönmeyip düz devam edince caminin önüne park edilebilir, orası müsait.

ALAADDİN CAMİİ

Hemen şehir merkezinde kısaca gezilebilecek Selçuklu Mimarisinin bir eseri.

Alaaddin Camiinin karşısında

Sinop Kalesi

Muazzam.. Şekerci Mehmet Gürbüzün hemen yanında, mimarisi ve manzarası çok hoş ayrıca tepesinde mini bir bar var

PictographWaypoint Altitude -30 ft

Şekerci Mehmet Gürbüz

Tek kelime ile muazzam! Kendilerine has el yapımı çikolataları özellikle alkollü olanları oldukça lezzetli. Kesinlikle gelinmesi gereken bir yer. Kahvesi de ayrıca çook lezzetli.

Kazı devam ediyor, o yüzden içine giriş yasak. Etrafından görebilirsiniz.

PictographWaypoint Altitude -30 ft

Buradaki en ünlü mantıcılardan. Ama ben açıkçası mantıdan çok anlamadığım için çok beğenmedim galiba. Ama mekan güzel, cevizli vb farklı türde mantılar var.

Paşa Tabyaları

Kesinlikle görülmesi gereken efsane bir yer. Mahzenler, cephanelikler, tabyalar, toplar… Ama bir o kadar rezalet durumda bakımsızlıktan. Resmen terk edilmiş gibi. Böyle bir mirasa büyük vefasızlık…

Sinop Tarihi Çeşme (Karakum Çeşmesi)

Çok gelip görmeyi gerektirecek bir çeşme değil. Sadece tarihi bir çeşme olduğu için bir suyunu içelim derseniz gelinebilir. Onun dışında bir numarası yok.