درک! روستا و ساحل دیدنی در اطراف چابهار

Photo ofدرک! روستا و ساحل دیدنی در اطراف چابهار Photo ofدرک! روستا و ساحل دیدنی در اطراف چابهار Photo ofدرک! روستا و ساحل دیدنی در اطراف چابهار

15 mi
April 6, 2015
March 2015

near Poshtī, Sistan and Baluchestan (Iran)

ایام تعطیلات نوروز بود سال 94 بود و ما در حال طی مسیر کناره بندر عباس به چابهار بودیم. شب قبل را در شهر سیریک گذرانده بودیم وصبح عازم چابهار شده بودیم . مسیری خاص و زیبا که البته مشکلات ناهمواری جاده در نقاطی از مسیر ش وجود دارد. میدانستیم که در این مسیر و قبل از چابهار پدیده های گل افشان را میتوانستیم شاهد باشیم ولی نقاط دیدنی دیگری را نمی شناختیم.حوالی ظهر بود که بعد از " زرآباد" در کنار جاده به طور اتفاقی تابلویی دیدیم :” ساحل دیدنی درک" .
جاده را پیچیدیم و کمی جلوتر که رفتیم شاهد مناظر بسیار دیدنی شدیم. درختان بسیار زیبای نخل که مابین تپه های رمل سفید رنگ و یک اقیانوس آبی رنگ قرار داشتند. از آن مناظری که در کارت پستال ها میبینی!
و چقدر زیبا بود این درک زرآباد وبرخلاف اسمش بهشتی بود این درک!!
اگر از سمت چابهار بیایید فاصله 170 کیلومتر است تا زر آباد ولی ارزشش را دارد. در میانه راه نیز میتوانید پدیده گل افشان را شاهد باشید.
پی نوشت : متاسفانه تنها چند عکسی که با گوشی و برای نقطه گذاری در ویکیلاک گرفته بودم را شاهدید و عکسهای فوق العاده این منطقه که در دوربین اصلیم بود شب همان روز و در چابهار همراه با دوربینم دزدیده شدند.

ساحل

جاده

• Photo of moo_hj
    moo_hj Mar 26, 2016

همه ما از این که ایران کلی نقاط دیدنی دارد وبرای همگان دیدنی نیست مطلع هستیم ولی این ساحل و تجمیع تمامی عناصری که یک ساحل را از تماملی کیلومتر ها ساحل متمایز میکند را این ساحل یکجا در خود جمع کرده بود که شاید حس اینکه در سواحل مالدیو یا آفریقا هستید را القا میکرد . شنهای طلایی ، نور کامل و عمود خورشید ، درختان نخل زیبا و دریایی خوش رنگ اقیانوس هند
    کمی هم اگر دقت میکردید شاید سواحل کشور همسایه عمان هم قابل دیدن بود ماکه ندیدیم ولی محلی ها گویا میبینند .

• Photo of Ehsan Mousavi
    Ehsan Mousavi Apr 2, 2016

درک یکی از بینظیرترین های ایران در دوردست هاست...