carretera alpina grossglockner i gelera de Pasterze

Photo ofcarretera alpina grossglockner i gelera de Pasterze Photo ofcarretera alpina grossglockner i gelera de Pasterze Photo ofcarretera alpina grossglockner i gelera de Pasterze

December 10, 2018
July 2018

near Marx, Carinthia (Austria)

Aquesta carretera alpina que es va començar a construir el 1922 travessa el parc nacional de Hohe Tauern durant 48 Km salvant més de 1.500m de desnivell . Ens dona l'oportunitat de contemplar el Grossglockner que amb 3.798 m d'alçada és el pic més alt dels alps austriacs . La carretera tan sols està oberta de maig a octubre, la resta de l'any l'entorn està completament nevat. Per la nit el seu accès també està tancat. Per circular per aquesta via cal pagar un peatge elevat . Cal tenir en compte que es tracta d'una gran atracció turística i que, obviament, atrau força quantitat de visitants.
Nosaltres hem optat per matinar, i circular sense aturar-nos fins arribar al final de tot, on hi ha la gelera de Pasterze i el centre del Kaiser Franz Josef on hi ha un gran aparcament. Des d'aquí hem fet un curt recorregut a peu que ens ha portat a apropar-nos a la gelera tot gaudint de les vistes que s'obren des de diferents miradors. El paisatge és molt impactant amb la llengua de gel de la gelera Pasterze i el Grossglockner envoltat de gel i d'arestes rocoses. Val la pena fer aquest recorregut i poder recrear-se d'unes vistes tan impressionants i de tan fàcil accés.
A partir d'aquí hem anat desfent el recorregut aturant-nos als diferents miradors i zones recreatives que anàvem trobant. La carretera és tot un espectacle i a cada corba s'obre un panorama excepcional. Com per exemple el llac de Fuscher que reflexa els cims del voltant o l'esplèndid mirador del Edelweisspitze (2.577m.) Des de la torre mirador s'obre un meravellós panorama de 360º. Diferents taules d'orientació ens permeten localitzar infinitat de cims ben desconeguts per nosaltres:La vall de Fuschertal, el Brennkogel, el Gosses Wiesbachhorn, el massís de Goldberg i al fons el cim del Grossglockner que treu el cap.
Es pot esmerçar tot el dia passejant, aturant-nos en qualsevol racó idílic envoltats per un espectacle que no decau en cap moment. El fet de fer el recorregut al revés ens ha fet evitar les aglomeracions i és que, a més, la carretera és prou llarga perquè tothom acabi trobant un racó de tranquil.litat. Si a més ensopequem un dia clar i assoleiat, com ha estat el nostre cas, la jornada esdevé del tot inoblidable.

01 Inici

02 entrada tunel mina a peu

03 final tunel

04 vista gelera

05 picnic davant la gelera

06 panoràmica

07 hut

Wunderwelt Glocknerwiesen 9844, Heiligenblut Am Grossglockner, Spittal An Der Drau, AUT