Botan Vadisi : Siirt Kalender

March 27, 2019
March 2019

near Sağlarca, Siirt (Türkiye)

Viewed 2073 times, downloaded 5 times

Kalender köyünden yaklaşık bir buçuk kilometre kadar kuzey yönünde ilerlediğinizde Botan vadisini izleyebileceğiniz uçurumlara ulaşıyorsunuz. Orta zorlukta bir rota diyebilirim. Zamanımız az olduğu için uçurum kenarına yakın bir bölgeye kadar araçla gelip buradan yürümeye başladık. Rota boyunca birçok doğal manzara seyir terası görebilirsiniz. Buradan hem manzaranın fotoğrafını hem de kendinizin hatıra fotoğrafını çekebilirsiniz. Biz yürürken hava maalesef sisliydi bu yüzden manzarayı izleyemedik. Rotanın devamında eski bir kilise ve etrafındaki yerleşime ait kalıntıları görebilirsiniz. Bu antik kent ile ilgili bilgilerimiz tazelediğim zaman buraya yazarım. Çok etkileyici bir rota. Sahayı gezerken Kalender köyünden Bekir bey bize çok yardımcı oldu. Bilgisine başvurmanın yararlı olacağını düşünüyorum.
Biz Kalender köyüne Sağlarca, Yeşilkaya, Demirören tarafındaki eski yoldan ulaştık. Ancak inşaatı devam eden ve büyük ihtimalle bu yazıyı okuduğunuz tarihte tamamlanacak olan bir kestirme yol yapılıyor. Bu yol Kayaboğazı Kalendere bağlayacak. O zaman bölge çok daha ulaşılabilir olacaktır. Ancak üzülerek belirtmeliyim ki yol inşaatının peyzaja ve ekosisteme verdiği zarar azımsanacak gibi değil maalesef. Eğer araç kullanmayacak ve Kalender uçurumlarına yürüyerek tırmanacaksanız, Kayaboğaz ile Kalender arasında dik yamaçlardan yukarı çıkan kadim bir patika olduğunu belirtmem gerek. Google earth de veya diğer uydu görünümlerinde net şekilde görünüyor. Kesinlikle tavsiye ederim.