Blaundus, Ulubey Cam Teras, Clandras (02.05.2022)

Photo ofBlaundus, Ulubey Cam Teras, Clandras (02.05.2022) Photo ofBlaundus, Ulubey Cam Teras, Clandras (02.05.2022) Photo ofBlaundus, Ulubey Cam Teras, Clandras (02.05.2022)

May 4, 2022
May 2022

near Sülümenli, Uşak (Türkiye)

Bu rota üzerindeki durak noktalarımız sırasıyla:

- Blaundus Antik Kenti: "Büyük İskender’in Anadolu Seferleri’nden sonra Makedonya’dan gelenler tarafından kurulmuş, şehir halkının kendilerine Makedonyalı Blaundus adının verdiği söylenmektedir. Büyük İskender’den sonra Bergama Krallığına ardından da Roma İmparatorluğuna bağlanan kentin, Roma Dönemi’nde önemi artmıştır. Derin vadilerle çevrili bir yarımada üzerinde yer alan kentin önemli yapıları arasında kale, tapınaklar, tiyatro, stadyum ve kaya mezarları bulunmaktadır."

- Çamlık Mesire Alanı ve Macera Parkı: Cam teras öncesinde kanyon buradan izleniyormuş. İçerisinde piknik alanı, sosyal tesis ve bungalow evler var. Ayrıca yakın zamanda açılan macera parkı ile bölgenin cazibesi artırılmaya çalışılmış.

- Ulubey Kanyonu Cam Teras: "Kanyon boyunca antik dönemlerden kalma su kanalları, kaya mezarları ve mağaralar seyredebilirsiniz. Ayrıca Hristiyan Montanism tarikatının merkezi olan Pepouza Antik Kenti de kanyonun içerisindedir."

- Clandras Su Kemeri: "Kemer, hemen yakınında bulunan Pepouza Antik Kenti'ne Banaz Çayı'ndan su taşımak için yaklaşık 2 bin 500 yıl önce yapılmıştır. Helenistik Dönem mimarisi gösteren Clandras Su Kemeri, dar ve tek kemerlidir. Ulubey Kanyonu içerisindeki nehir boyunca kayaların yontulmasıyla oluşturulan tek/çift kanallar ile 3 kilometre kadar devam etmektedir. Doğal güzellikleri bozulmamış nadir yerlerden biri olan su kemeri, yanına kurulan mesire alanı, kamp alanı ve havuz sayesinde haftasonları vatandaşlar tarafından dinlenmek ve piknik yapmak için kullanılabilmektedir."

Alıntılar kulturportali.gov.tr adresinden yapılmıştır.