آبشار رود میان خرو نیشابور

May 20, 2022
May 2022

near Kharv-e ‘Olyā, Razavi Khorasan (Iran)

آبشار رودمیان دراستان خراسان رضوی واقع است. این آبشار در ۶ كیلومتری شمال شرقی شهرستان خرو در مسیر چشمه علی این منطقه و پس از آن واقع است. پایتخت آلوی ایران واژه ی خرو در برخی جای ها به معنی محل تقسیم مورد استفاده قرار میگرفته و شاید اتلاق كردن این نام برای این منطقه چندان بی ربط نباشد . چون این نقطه محلی است كه آب دو رودخانه ی دائمی و نسبتا پرآب تقسیم میشود. شهر خرو ( خروین ) بخش های مختلفی دارد.
خرو دارای دو رودخانه ی بزرگ و كوچك میباشد كه از كوه های زنبورگاه در رشته كوه بینالود سرچشمه میگیرند. در مسیر هر دو رود دو آبشار وجود دارد.مسیر شمال شرقی به چشمه علی و آبشار رودمیان مسیر شمالی به ابشار شش تب منتهی می گردد. آبشار بزرگ كه در مسیر رودخانه ی كوچك قرار دارد (شش آب)و آبشار كوچك كه در مسیر رودخانه ی بزرگ قرار دارد(رودمیان). این رودخانه ها در دو دره مجزا قرار دارند كه از حاصلخیز ترین دره های خراسان است.
برای دسترسی به آبشار رودمیان مسیر رودخانه شمال شرقی روستا به فاصله ۶ كیلومتر به آبشار رودمیان منتهی می شود. ۳۵ دقیقه مسیر خاکی نسبتا بد وجود دارد. تا کنار آبشار با ماشین میشه رفت (آبشار مصنوعی است) مسیر دسترسی به آبشار بسیار زیبا و پر آب می‌باشد.

PictographPavement ends Altitude 5,976 ft

PictographPavement ends Altitude 5,744 ft

PictographLake Altitude 5,467 ft

این دو راهی بین دو آبشار است که سمت راست میره آبشار رودمیان و سمت چپ میره آبشار شش آب