2019.09.11. / 15. - Harkányi csillagtúrára menet-jövet

Photo of2019.09.11. / 15. - Harkányi csillagtúrára menet-jövet Photo of2019.09.11. / 15. - Harkányi csillagtúrára menet-jövet Photo of2019.09.11. / 15. - Harkányi csillagtúrára menet-jövet

September 16, 2019

near Óbuda, Budapest (Magyarország)

Odafelé útba ejtettük a Sás-völgyi Lombkorona Tanösvényt. Önmagában nem érte meg a kitérőt, de az alsóbbrendű utakon kanyargást, falvakon átmenést, a tájat élveztük. Hetvehelytől a hegyi tekergés kifejezetten jó autózás - lett volna, ha nem olyan gyalázatos az útburkolat. Így legalább lassan mentünk, volt idő nézelődni :)
Harkány teljesen mediterrán hangulatú. Itt és minden más településen nagyon sok kertben banáncserjék vannak - néhol akár 3 méteresre megnőve. Különösen furcsa, amikor fenyővel együtt látni őket.

PictographFauna Altitude 650 ft

Lombkorona Tanösvény

Hetvehely községből nyílik a Sás-völgy, melyben egy Erdő Háza nevezetű erdei iskolát építettek. Szemmel láthatólag iskolai táborok rendezését célozták meg. Maga a tanösvény meglehetősen rövid. a korláton ismertető táblák találhatók madarakról és jellemzőikről. A WC-k egyben komposztálási oktatóhelyek is. Jóppofa az egész, de valóban viszonylag zárt tanulói közösségeknek való benyomásunk szerint. Iskolásként én is szívesen eltöltöttem volna itt egy hetet.

PictographWilderness hut Altitude 306 ft

Hotel Thermal Harkány

Kiváló szállásunk volt. A hotel saját gyógy- és úszómedencékkel, szaunákkal rendelkezik. Igény esetén különféle kezeléseket is biztosítanak. Ottjártunkkor egy esküvőt is rendeztek.

PictographPanorama Altitude 492 ft

Villányi kilátó

Szűk utcákon lehet megközelíteni, de érdemes az autót lent hagyni. Keskeny köves út vezet fel a tetejéhez, ahol forgolódni sem nagyon lehet. A panoráma viszont gyönyörű. Északra a Mecsek, Nyugatnak alattunk egy felhagyott kőbánya. Távolabb a Szársomlyó és lejtőjén a szőlők. Délre és Keletre a nagy síkság. A beremendi cementmű úgy magaslik ki, mint valami várrom.