Photo ofTorrente Val Clusa - Intermedio V4.A4.V / Inferior V5.A5.III - PROHIBIT! - The Belluno and Friuli Dolomites - Italia Photo ofTorrente Val Clusa - Intermedio V4.A4.V / Inferior V5.A5.III - PROHIBIT! - The Belluno and Friuli Dolomites - Italia Photo ofTorrente Val Clusa - Intermedio V4.A4.V / Inferior V5.A5.III - PROHIBIT! - The Belluno and Friuli Dolomites - Italia

July 31, 2020
July 2020

near La Muda, Veneto (Italia)

Vídeo obertura superior 2020 "Vertical Water Italia"

Cordes 2x40, intermig i inferior

COMPROVAT ACCÈS AL TRAM INTERMIG i INFERIOR, NO COMPROVAT EL CAMÍ AL TRAM SUPERIOR 2020.

Període estiu / caràcter aquàtic
La primera part té aigua, però el conjunt no és massa difícil, malgrat alguns punts tècnics. Després de la confluència amb el Vel des Pezz, hem de fer front a un cabal elevat. No recomanem fer el descens després de la presa si la presa no recull aigua.

Accés
Aparqueu just després de la Muda. Hi ha un parking al costat del pont que creua el riu. Entrada a l'esquerra a la mateixa carretera des de Belluno.

Aproximació
Des de l'aparcament, agafem el GR 546 que porta a Val Clusa. El camí s’enfila ràpidament i al cap de 30 minuts es troba el camí d’accés a la presa que baixa a la dreta (Val clusa inferior). Continueu pujant fins a una altitud de 962m. No agafeu el camí de l’esquerra, però comenceu a baixar lentament fins arribar a la riera de Val Polidoro, descendiu per la riera fins trobar el primer cordino a un arbre. Si passeu de llarg la riera Val Polidoro i segui el camí contineu ascendint més o menys paral·lels al barranc fins a que el camí el creui (inici val clusa intermig)

Descens
Tot és impressionant inclosa la seva aproximació molt agraïda d’1h30, amb de 6h descens i amb més de 30 cascades.
El descens és més salvatge que el Gole del Soffia, amb un gran nombre de cascades que se succeeixen sense parar. El canó es divideix en quatre parts: La 1a part està formada per boniques cascades més o menys formades.

Davant l’afluent de la Val del Pezz, es troba la part més estètica. El barranc es tanca amb línies molt pures i colors destacats.

La cascada més bonica fa 35 metres d’alçada, formant un bell tobogan que finalitza en un fil d’aranya. La part entre aquesta cascada i la presa també té un ambient estrany radicalment diferent. El nivell de l’aigua s’ha triplicat. La riera forma un llarg passadís d’un color original.

La darrera part comença sota la presa. Aneu amb compte quan comenceu a veure rètols RG o fins i tot RD que esteu a prop de la presa. No salteu a totes les conques perquè us arrisqueu a quedar encallats al fons de la presa si s’ha buidat.

Retorn
Sortiu al riu principal i remonteu-lo fins arribar al pont que creua el riu per accedir al parking.

Compromís
És gairebé impossible escapar-se tan bon punt s’entra al canó. Escape entre el tram intermig i inferior.

PictographRiver Altitude 2,902 ft

Rapel con cordino en arbol. Izquierda orográfica

Desvío para la parte inferior

PictographRiver Altitude 1,554 ft

Final Val clusa inferior

PictographRiver Altitude 1,733 ft

Si la presa no está captando agua no es recomendable descender.

Parking al lado de la carretera. Cerca del puente que cruza el rio.

PictographRiver Altitude 1,542 ft

PictographRiver Altitude 3,257 ft

Acceso tramo superior que passa a ser un tramo intermedio ya que hay un nuevo tramo superior abierto en 2020!