Tagamanent (cova del Duc i barranc de Pedralba)

Photo ofTagamanent (cova del Duc i barranc de Pedralba) Photo ofTagamanent (cova del Duc i barranc de Pedralba) Photo ofTagamanent (cova del Duc i barranc de Pedralba)

December 28, 2017
December 2017

•   3.2 3 Reviews

near Tagamanent, Catalunya (España)

Ruta circular, ferestega, canviant. S'inicia en caminets de bosc, passant per la cova del Duc, fent un petit tram de ferrada (just al costat d'unes vies d'escalada esportiva) i tot seguit fent el barranc de Pedralba on s'han de muntar com a mínim dos ràpels obligats. Molt recomanable!

* En el track després de la cova desfem camí i llavors el refem. Contineu el caminet després de la cova, no s'ha de tirar enrere en cap moment, és una ruta totalment circular!

badaloni74 Jan 11, 2018

Hola Mireia.
    El barranc continua equipat?
    Per arribar al inici es va pel mig del bosc passant per la cova del Duc?
    Hi ha trams equipats aprop la cova?
    Moltes gràcies

• Photo of MireiaRelats
    MireiaRelats Jan 12, 2018

Hola! El barranc està equipat amb algunes cordes una mica gastades en els trams més fàcilets i en els ràpels més llargs i obligats hi ha bones anelles per a montar-vos el vostre propi ràpel. Així que corda obligada (et diria que mínim de 40).
    I si, per arribar a l'inici es va pel mig del bosc passant per davant la cova on hi ha algun tramet on s'ha d'anar en compte ja que hi ha un bon estimball sense corda (es podria montar alguna cosa pq hi ha anelles però no cal). Passada la cova s'ha de fer un trosset de ferrada sense cable de vida, amb els esglaons una mica separats però factible i curta! I llavors ja arribes a l'inici del barranc.
    Penso que hi ha altres camins alternatius per arribar a l'inici del barranc, ja que abans d'accedir-hi vam anar a parar a una pista ampla, però no sé d'on venia.

Espero haver ajudat! Una abraçada!

badaloni74 Jan 24, 2018

Peeeerfecte.
    Moltíssimes gracies.
    Si va tot bé d'aquí 2 diumenges ho farem.
    Ja et diré.
    Pd: seguint la pusta es pot accedir al barranc x un altre lloc menys complicat ;)

MONIC72 Mar 5, 2018

Al arribar als passos complicats on havien d' haver- hi els passamans ( abans i després de la cova del Duc)
    , aquests estaven desmontats. Fins i tot vam trobar restes de la corda tallada al terra. Ens va extranyar perquè els paravolts estaven nous i perfectament fixats. Vam intentar montar un passamans amb la nostra corda però després vam tenir problemes per recuperar-la perquè s' enganxava amb les les arestes de la roca. En fi , que vam haver de recular i ens vam quedar amb les ganes de fer el barranc.

badaloni74 Mar 5, 2018

Hola.
    Recomano seguir la pista i no desviar-se seguint les marques blanques, doncs tot i q la distància és més curta el camí no és ni perillós ni complicat.
    Segons he pogut veure la pista arriba a sobre de l'inici del barranc, seguint les marques blanques varem anar a parar al ràpel 5, doncs era difícil orientar-se.
    El barranc entretingut i facilot, ideal per iniciar-se :)

El camí seguont les marques blanques, al no haver passamants té algun punt exposat.

• Photo of MireiaRelats
    MireiaRelats Mar 5, 2018

Moltes gràcies pels retorns!!

MONIC72 Mar 6, 2018

Gràcies badaloni74, seguirem la pista la propera vegada!

Pero si nen per la pista com tu dius, ens saltem la ferrata no?

badaloni74 Mar 7, 2018

Jo no vaig veure cap ferrata, crec q van desequipar-la a mijans del 2017.
    Passat el tram exposat amb restes de passamans, s'arriba a la cova del Duc, i poc després s'arriba al lloc on crec x fotos q vaig veure q hi havia una cadena per baixar i ara hi ha una reunió per fer ràpel.
    Crec q era al voltant de la cova on estava equipat però ara no hi ha res.
    Aneu x pista, jo no ho vaig fer, però tot i q és més llarg crec q s'arriba molt abans.
    Et paso link q vaig veure:

MONIC72 Mar 7, 2018

Ok mercii!!!

• El lute camina o revienta Aug 11, 2018

Hola !!!! La Ferrata sí que està, no l'han desequipat. On es diu que hi ha una reunió per fer ràpel, has de baixar i després s'han de continuar seguint marques blaves que t'apropen de nou a la paret del cingle, on hi han vies de escalada i la ferrata. Cal dir que si es va sol la ferrata és una temeritat, ja que no hi ha cable de vida i les grapes estan separades i en algun passet has de buscar-te la vida en roca o alguna branca d'arbre. Millor fer-la si mínim van dues persones i assegurant-se !!!!!!!

• bernatmallen Oct 3, 2020

L'hem feta avui. Hi ha cable de vida als trams exposats a prop de la cova (deu ser relativament nou a jutjar pels comentaris) en bon estat. Posteriorment les marques blanques desapareixen i el camí es desdibuixa però seguint el tract s'arriba al tram de ferrada (força exposat i sense cable de vida).

El barranc està ben equipat i és recomanable per qui vulgui practicar ràpels. Molt bona ruta!

• JAA Castelló May 3, 2021

La Ferrata està desmuntada, no quedant ni grapes ni cable o ancoratges, unicament víes d'escalada pels voltants. S'ha retirat recentment. Els rappels en molt bon estat. A l'arribar a la ferrata es pot continuar fins el barranc i remuntar en senda costeruda fins la capçalera del rappel inicial.

• Photo of Ferran Juliachs
    Ferran Juliachs Jun 8, 2022

La Via Ferrada que ajuda(ria) a superar la cinglera per una estreta ximeneia ja no hi és. Per lo tant per fer el barranc de forma integral seguint aquesta ruta des del principi caldria remontar la meitat del barranc per fer-lo de baixada des del seu inici. El camí no està molt traçat i el fet de que sigui proper a la cinglera no ajuda tampoc a trobar la ruta a la primera tot i que persistint una mica sempre s'acaba trobant per on continua el camí de pujada. No és un barranc molt bonic i m'he emportat unes quantes rascades degut a les punxes des esbarzers tot i que m'ho he passat bé baixant el tros de barranc que he fet ja que he decidit fer-ne nomès la meitat (no he remontat cap amunt). No he necessitat rapelar, he pogut desgrimpar la majoria dels resalts i d'altres he baixat caminant per els voltants (tot i emportar-me algunes carícies més de la muntanya). Per un altre dia queda fer el barranc integral (potser el remontarè tot amunt). Recomanable nomès per experts i aficionats a aquests tipus d'activitats.