Στενό Αθαμανίας φαράγγι - καταρράκτες

Photo ofΣτενό Αθαμανίας φαράγγι - καταρράκτες Photo ofΣτενό Αθαμανίας φαράγγι - καταρράκτες Photo ofΣτενό Αθαμανίας φαράγγι - καταρράκτες

1932
August 27, 2023
August 2023

near Athamanía, Thessaly (Greece)

Η Αθαμανία ή Μουτσιάρα βρίσκεται σε υψόμετρο 900 μ. περίπου, στη σκιά της Κακαρδίτσας (2429 μ.), στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Τρικάλων. Το Στενό Αθαμανίας είναι φαρράγι νότια του χωριού που διαρρέεται απο το Μουτσιαρίτη ποταμό (ή Μουτσαρίτη ή Μουτσιαρίτικο ρέμα). Στο φαράγγι υπάρχουν 3 παράπλευροι καταρράκτες και ο 4ος στο κυρίως ρέμα στο τέλος της διαδρομής.
Μετά την είσοδο στο χωριό όπου υπάρχει πινακίδα "ΑΘΑΜΑΝΙΑ", διασχίζουμε το χωριό και στις δύο διασταυρώσεις Δ1 και Δ2 πηγαίνουμε αριστερά κατηφορίζοντας προς το ρέμα μέχρι να φτάσουμε στο ποτάμι. Απο εκεί βαδίζουμε μέσα στο ποτάμι αντίθετα στη ροή. Μετά τον 1ο καταρράκτη που έχει αρκετό νερό σε σχέση με τους άλλους δύο παράπλευρους συναντάμε τον 2ο καταρράκτη ο οποίος βρίσκεται σε μικρή απόσταση απο το κυρίως ρέμα στα δεξιά όπως πηγαίνουμε. Μετα απο εκεί το φαράγγι στενεύει και δύο σημεία χρειάζονται προσοχή. Το Σ3 όπου έχουν τοποθετηθεί σχοινιά και το Σ4 όπου υπάρχει πάνω απο την λιμνούλα ένας οριζόντιος κορμός σφηνωμένος στα τοιχώματα. Εγω ανέβηκα απο την αριστερή πλευρά σκαρφαλώνοντας στις εξοχές του τοιχώματος και στην συνέχεια πάνω απο τον κορμό, αν και οι ογηγίες που είχα απο προηγούμενους είναι ότι είναι ευκολότερο απο την δεξιά πλευρά πηγαίνοντας άκρη άκρη στο τοίχωμα.
Μετα το σημείο αυτό συναντάμε τον 3ο καταρράκτη στο αριστερό μας χέρι, μία μεγάλη κεκλιμμένη πλάκα μέσα στη ροή του ποταμού και στην συνέχεια τον μεγάλο καταρράκτη (πολυ ορμητικός) όπου τελειώνει η διαδρομή.