Φαράγγι Σιπρένη στην Ηλεία (Μερική Διάσχιση)

Photo ofΦαράγγι Σιπρένη στην Ηλεία (Μερική Διάσχιση) Photo ofΦαράγγι Σιπρένη στην Ηλεία (Μερική Διάσχιση) Photo ofΦαράγγι Σιπρένη στην Ηλεία (Μερική Διάσχιση)

August 7, 2018
August 2018

near Chania Spartoulia, West Greece (Greece)

6-8-2018. Η διαδρομή ξεκινά από αγροικία δίπλα στο ρέμα Σιπρένη στο χωριό Αγ. Γεώργιο κοντά στο Πανόπουλο. Για να πάμε εκεί κινούμενοι επι της 111 απο Πανόπουλο με κατεύθυνση προς Πύργο 2,5 km περίπου μετά το Πανόπουλο στρίβουμε δεξιά για Αγ. Γεώργιο και στα 200μ στρίβουμε αριστερά σε κατηφορικό χωματόδρομο και στα 400μ φτάνουμε στο ρέμα όπου αφήνουμε το αυτοκίνητο. Το φαράγγι έχει δύο τμήματα. Απο την Αγροικία μέχρι το φράγμα (Α - Β) μήκους περίπου 2,5 km με μικρότερο ενδιαφέρον και απο το φράγμα μέχρι τον καταρράκτη (Β - Β6) μήκους 1,5 km περίπου που είναι ομορφότερο. Στο πρώτο τμήμα ενδιαφέρον παρουσιάζει ένας μικρός καταρράκτης σε παρακλάδι ρέμα στο σημείο Α1 και τα σημεία Α2 Α3 στο κυρίως ρέμα. Μετα το φράγμα περίπου 700 μ συναντάμε πτώσεις δέντρων βράχων μέσα στο ρέμα και μοιάζει σαν αδιέξοδο. Περνάμε μέσα από τρύπα από την δεξιά πλευρά δίπλα σε ένα δέντρο. Στα 50 μέτρα υπάρχει ένα θεογέφυρο και δίπλα ένας 10μετρος καταρράκτης με λιγοστό νερό. Όμορφα είναι τα σημεία Β3 και Β5 100 και 200 μέτρα μετα το θεογέφυρο. Το ομορφότερο σημείο είναι η σπηλιά τούνελ και αμέσως μετα την σπηλιά στα 200μ ο καταρράκτης. Επιστρέφουμε στο φράγμα και ανηφορίζουμε προς το σημείο Γ 500 μ μετα που συναντάμε χωματόδρομο. Συνεχίζουμε τον χωματόδρομο και σε 500 μ περίπου βγαίνουμε στον ασφαλτόδρομο που πηγαίνει προς Πανόπουλο. Απο εκεί ακολουθούμε την 111 μέχρι τον Αγ. Γεώργιο και πηγαίνουμε στην αφετηρία. Συντομότερος δρόμος απο Πανόπουλο προς Αγ. Γεώργιο είναι ο Ζ-Θ.

Αν κάποιος θέλει να δει μόνο το τμήμα Β-Β6 του φαραγγιού που είναι και ομορφότερο πηγαίνει με αυτοκίνητο μέχρι το σημείο Γ και απο κει με τα πόδια κατεβαίνει στο φράγμα (Β) και συνεχίζει μέχρι τον καταρράκτη (Β6). Η διαδρομή έτσι γίνεται πολύ συντομότερη.

Η διαδρομή απο την πλήρη διάσχιση του φαραγγιού που έγινε στις 6-7-2019 δίνεται στον σύνδεσμο https://www.wikiloc.com/canyoneering-trails/pharaggi-siprene-sten-eleia-pleres-diaskhise-ag-georgios-peneiakos-ladonas-50576058