Otonel (Cortes de Pallás) - Barranc de la Pariderilla

Photo ofOtonel (Cortes de Pallás) - Barranc de la Pariderilla Photo ofOtonel (Cortes de Pallás) - Barranc de la Pariderilla Photo ofOtonel (Cortes de Pallás) - Barranc de la Pariderilla

April 4, 2023
April 2023

near Otonel, Valencia (España)

Espectacular descens amb unes panoràmiques fantàstiques. Des de la carretera del PENVA entre Cortes de Pallás i Otonel agafem una pista (alerta!!! han instal·lat una tanca metàl·lica que podem obrir) en direcció cap a la Font de la Pariderilla, tornem a passar la tanca metàl·lica per sota i abans d'arribar a la font girem cap a l'esquerra i descendim per una aresta ampla per baixar a un barranquet afluent. Arribem al primer ràpel d'uns 10 metres. Després tenim un parell de ràpels curts i senzills. El quart ràpel és d'uns 16 metres al qual accedim per un passamans. Entrem en la llera del Barranc de la Pariderilla i de seguida trobem el ràpel 5 des d'un arbre d'uns 8 metres. El sisé ràpel és de 10 metres. El setè de 7 metres. Ara arribem al vuitè ràpel, ací comença la part més interessant i vertical del descens, alerta!!! en aquest vuitè ràpel hem d'estar molt atents i no passar-nos la reunió que tenim a la nostra dreta segons baixem rapel·lant, és una reunió aèria i penjada, hem de maniobrar i possiblement pendular una mica per accedir-hi. Ara instal·lem el ràpel 9 tot volat de 32 metres i molt estètic. Seguim amb el ràpel 10 d'uns 5 metres des d'un arbre. Els ràpels 11, 12 i 13 van tots seguits en fraccionament fàcil i còmode, són 2 + 12 + 34 metres, molt xulo. Ara ens queden un parell de ràpels amb vegetació però de fàcil execució. Arribem al pantà del Naranjero que si tenim calor podem fer una bona capbussada refrescant perquè tot seguit hem de fer un retorn dur i llarg. El retorn comença pujant per un barranquet molt costerut i on hem de fer alguna grimpada fàcil. En un punt determinat girem cap a l'esquerra i entrem en una zona salvatge plena de vegetació de punxes. Anem buscant un puntal de cinglera que passem per sota, un infern que amb paciència i de mica en mica anem travessant fins a enllaçar amb el barranc afluent pel havíem baixat. Remuntem aquest afluent però una mica més amunt agafem un altre barranquet a la nostra dreta que ens duu cap a la tanca metàl·lica del principi. Des d'ací tornem al punt d'inici. Activitat difícil en tot el seu conjunt però el descens d'aquest bonic barranc ben paga la pena. Les panoràmiques són espectaculars.

Aparcament.

Tanca metàl·lica (passeu per sota).

PictographRiver Altitude 1,611 ft

R3 (5 m).

Passamans + R4 (16 m).

PictographRiver Altitude 1,390 ft
Photo ofBarranc de la Pariderilla. R5 (8 m). Photo ofBarranc de la Pariderilla. R5 (8 m). Photo ofBarranc de la Pariderilla. R5 (8 m).

Barranc de la Pariderilla. R5 (8 m).

R6 (10 m).

R7 (7 m).

R8 (10 m) + R9 (32 m).

R10 (5 m) d'arbre.

PictographIntersection Altitude 993 ft
Photo ofR11 (2 m) + R12 (12 m) + R13 (34 m). Photo ofR11 (2 m) + R12 (12 m) + R13 (34 m). Photo ofR11 (2 m) + R12 (12 m) + R13 (34 m).

R11 (2 m) + R12 (12 m) + R13 (34 m).

PictographIntersection Altitude 893 ft

PictographIntersection Altitude 907 ft

Grimpada pel barranquet.

Gireu cap a l'esquerra.

Photo ofPasseu per sota de puntal de cinglera. Photo ofPasseu per sota de puntal de cinglera. Photo ofPasseu per sota de puntal de cinglera.

Passeu per sota de puntal de cinglera.

Eixida del barranquet cap a la dreta.

• Photo of Roberto Metra
    Roberto Metra Apr 6, 2023

Quita la foto que salto la valla cabron jajaja