Müflizdere Kanyonu, Kocaeli, 2018-07-01

Photo ofMüflizdere Kanyonu, Kocaeli, 2018-07-01 Photo ofMüflizdere Kanyonu, Kocaeli, 2018-07-01 Photo ofMüflizdere Kanyonu, Kocaeli, 2018-07-01

July 2, 2018
July 2018

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

TrekinTurkey organizasyonuyla Argun Baydan rehberliğinde yapılan bu dere yürüyüşü Serindere köyünün doğusundaki piknik alanından, alabalık restoranının olduğu yerden başlıyor. 300m lik bir yürüyüş sonrası Serindere içinden yürümeye başlıyorsunuz. Biraz sonra Müfliz ve Serin Derelerin birleştiği noktadasınız, buradan sağ koldaki Müfliz Deresine devam ettik. Bu mevsime göre su biraz daha fazla, çoğu zaman 30-60 cm su içinde yürüyorsunuz, çağlayanların olduğu yerlerde daha da derin. Yürüyüşümüz 5 saat için planlandığından grubun yürüme performansına bağlı olarak uygun bir sürede yemek molası verip dönüşe geçtik. Bu noktada henüz şelalelere ulaşmamıştık ve yolda karşılaştığımız başka bir yürüyüş grubu bizim dönüş yerinin ötesinde çok daha zorlu bir parkur olduğunu belirtti.
Wikiloc'ta daha uygun bir tanımlama olmadığından bu yürüyüşü Canyoneering olarak seçtim ama bu da tam olarak bu aktiviteyi yansıtmıyor.
Kaydımdaki kümülatif çıkış/iniş rakamları (belki telefonumun kanyon içinde GPS uydu yakalama zorluğundan) çok yüksek görünüyor.